S
visst har du räknat väggens yta då?
och tänk på att du skall köpa "material som behövs såsom spackel, färg, latexfog och slippapper"
förmodligen ingår inte heller täckning av golv och liknande
 
Det är svårt att svara på, eftersom inte Bygg-Max har ett team med målare som åker runt i landet. Istället har de avtal med lokala företag och skickar dem. Min uppfattning är att det borde bli bra, eftersom Bygg-Max annars får klagomål och det blir inte enbart på orten där det gjort arbetet.
Men kolla med en annan målarfirma, vad de tar för motsvarande arbete. Då slipper du köpa allt material och riskera missa något, så de inte kan utföra arbetet.
 
Jag köpte inte just den specifika tjänsten utan jag köpte istället brunnsbyte I badrum av byggmax. Som någon skrev ovan så anlitar byggmax helt enkelt en lokal vvs-firma som kom och bilade upp den gamla brunnen, satte I en ny och gjöt igen. De tog med sig allt skräp efter sig.
 
rymdsol skrev:
Dom tar 209 kr/kvm. Jag räknar att på min etta (38kvm) så hamnar priset kring 8000 kr. Är det ett rimligt pris?
Priset är såklart per m2 väggyta och inte golvyta så det lär nog bli dyrare. Byggmax blir ju en extra mellanhand som ska ha betalt så jag förstår inte varför det skulle bli billigare än att anlita hantverkaren direkt?
 
Räknar man med 2,5m i takhöjd. Blir det runt 19900:-
 
rymdsol skrev:
Hej!

Bygg Max har en tjänst där dom spacklar slipar och målar din lägenhet. Någon som har erfarenhet av deras tjänst? I så fall blir jobbet bra?

Dom tar 209 kr/kvm. Jag räknar att på min etta (38kvm) så hamnar priset kring 8000 kr. Är det ett rimligt pris?

Här kan ni titta närmare på tjänsten:
[länk]
Man räknar med väggyta så det blir betydligt dyrare än så :wow:
 
Vet inte hur de jobbar. Ska det bara spacklas och slipas tror jag det ligger rund tio
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.