Hej!!

Jag jobbar själv på ett bevakningsföretag så därav känner jag att jag hellre har ett larm kopplat till mig själv eller någon annan, senare kanske jag kommer koppla det till en central så dem kan ringa ut räddningstjänsten iaf om det skulle behövas..

Jag har pratat med en hel del kollegor men dem rekommenderar självklart vårat egna larm men det går i nuläget inte använda efter bindningstidens är slut så därför valde jag bort det.

Jag har suttit och läst en hel del om dem olika larmen men kan ej komma fram till vilket som är bäst (framtidssäkrast). När det gäller kostnad för det känns det som att det blir ungefär samma på dessa tre, eller är jag ute och cyklar?

Dem det står mellan är som rubriken lyder Neo, Spc eller Agility.

Det jag vill i nuläget
Trådlöst i nuläget, gör inget om man kan köra trådbundet men svårt som det är just nu.
Uppkoppling via fiber och GSM som reserv
Trådlösa husdjursanpassade detektorer med kamera
Trådlösa husdjursanpassade detektorer
Trådlösa magnetkontakter
Trådlös manöverpanel
Trådlös utomhussiren
Trådlös rökdetektor
Och i framtiden så kommer jag troligen köra på utomhusdetektor med.

Sen vill jag gärna kunna koppla upp mig till kamerorna själv och kunna kolla live, har inte riktigt fått koll om det går med alla system än, går det ens utan uppkoppling till central och isf med vilka?

Börjar med detta men kommer säkert på något mer..

Vilket ska man satsa på och vart kommer man över det billigast?

Sen nästa som jag glömde med, ska man kanske satsa på Z-wave i dagsläget istället?
 
Redigerat:
Trådlöst då är det i mina ögon dsc neo som gäller. Otroligt stabil trådlös del. Agilityn skulle också fungerat. Trådlöst från spc är lite snålt med, har inte imponerat på mig.
 
Ok men vart ska man handla om man vill komma så pass billigt undan som möjligt?
 
Tyvärr vet jag inte vars privatpersoner hittar billigast grejer...
 
Tror att lasshop.se ligger bäst i pris om man inte kan handla av grossist med bra rabatt, eller direkt av vanderbilt eller teletec connect.

Kan också hålla med om att det är Neo som gäller om du ens ska fundera på att köra trådlöst :)

Trådlösa tekniken i SPC känns föråldrad tyvärr.
 
RilleRock
VikHe skrev:
Tror att lasshop.se ligger bäst i pris om man inte kan handla av grossist med bra rabatt, eller direkt av vanderbilt eller teletec connect.

Kan också hålla med om att det är Neo som gäller om du ens ska fundera på att köra trådlöst :)

Trådlösa tekniken i SPC känns föråldrad tyvärr.
SPC trådlöst fungerar bra om man monterar mottagare efter förutsättningarna men väldigt litet utbud på enheter.
Jag hade jag med valt Neo om det primära är trådlöst.
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.