Vi är på gång att göra vid rummet där datorn är placerad.
Idag står den i ett klassiskt skrivbord med ganska bra utrymmen där det mesta går att gömma.
Men nu vid renoveringen är jag sugen på att göra något nytt, men vet inte vad.
Tänkt lite på IKEA-skåp att skruva på väggen och sen lägga en skiva över bara, men jag är kluven.

Det jag vill är att kunna bli av med allt. Dator (Mac mini, externa hårddiskar, skrivare, router och liknande. Det som kan ligga framme är det som man behöver helt enkelt.

Antingen går vi på en stor lösning där datorn står i ena hörnan och barnen kan ha andra till att "kladda" på - rita, läsa, pyssla. Eller så blir det en minimalistisk lösning mer som en förvaring av ovan nämnda saker. Jag sitter inte värst mycket där så vill inte ha något som måste vara ergonomiskt korrekt om vi säger så.

Hur har ni löst era setups? Tips och råd på vad vi kan göra mottages tacksamt.
 
Åsa Lund
Sätt datorskärmen på väggen och klä med en gammal förgylld spegelram. Så liknar det en tavla.
Koppla trådlös mus och tangentbord till datorn. Göm datorn i ett skåp där du också kan lägga in allt annat mellan varven.
Ha en tom yta för barnens pyssel. Och en låg hurts med lådor för pennor och papper.
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Låter trevligt Åsa :)
Skulle typ IKEA- köksskåp funka och sen en bänkskiva mellan?
Hade det inte varit för alla tillbehör som skrivare, routrar och sånt. Det tar sån plats och måste vara tillgängligt för sladdar etc.

Finns det någonstans man kunde sett inspiration på lite custom-lösningar?
 
Åsa Lund
Allvarligt talat - hur ofta skriver du ut papper?
Försök få in skrivaren i ett skåp? Ta ut när den behövs.
Köksskåp med lucka respektive lådor i samma bredd blir nog jättebra
 
Nä, det handlar om ett par gånger i månaden.
Men den är där trots allt och ska förvaras..

Ser många skrivbord idag som bara är en skiva och några tunna ben. Snyggt, men har man inga tillbehör till datorn?
 
Åsa Lund
Inredare använder papper och penna, inte dator med sladd? ☺
 
Men alla som köper skrivbord jobbar väl inte som inredare? :)
 
hsd
Om man har skrivaren i ett skåp är det bra med en utdragbar hylla, förenklar papperspåfyllning toner/bläck-byte fixa papperstrassel
Några ventilationshål på baksidab/sidan gör att skrivaren kan jobba i skåpet
Har Du bluetoth/wifi till skivaren så behöver bara nätsladden in i skåpet
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Såhär bor vår skrivare.
El och nätverk finns längst upp i garderoben (plats för Router/NAS etc om man vill det, vi har det på annan plats.)
Papper finns i en utdragslåda under (ej på med på bilden)

Samsung skrivare placerad i en öppen garderob med hyllor, eluttag och nätverkskabel högst upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.