Hej hej
Min diskmaskin vill inte starta :(
Det är en IKEA Whirlpool DWH B00.
Den är lite mer än två år gammal och har fungerat utan problem sen dag ett fram tills igår kväll när den inte ville vara med längre!
Oavsett vilket program jag nu startar så tar den in vatten och efter en kort stund tömmer den vattnet igen och börjar pipa. Varningslampan blinkar elva blink.
Har rengjort alla filter jag kommer åt från insidan och även tagit loss spolarmarna och rengjort dem.
Är det någon som har nån ide som kan fungera??
 
Sådär brukar diskmaskiner bete sig när översvämningsskyddet löst ut. I botten på maskinen finns en flottör eller liten skumkudde som reagerar på vatten, ta loss sockeln och se efter.
 
Har du ingen manual med felsökningsschema?
 
Fotografen skrev:
Sådär brukar diskmaskiner bete sig när översvämningsskyddet löst ut. I botten på maskinen finns en flottör eller liten skumkudde som reagerar på vatten, ta loss sockeln och se efter.
Jag har en likadan diskmaskin som beter sig likandant. Jag har tagit bort sockeln och tittat under maskinen. Det enda jag hittar under diskmaskinen är något stödhjul.
 
A
Oavsett så har du fem års garanti från Ikea på maskinen.
Ofta är felet att givaren som känner av att det är tömt inte fungerar som den skall
 
Hade samma problem.

Jag tog bort filtret i botten (inuti) maskinen, tog med en hushållssvamp och rengjorde lite försiktigt (mycket fett och skit).
Sen tog jag lite bikarbonat, salt samt lite ättika där i hålet, lät det verka några min. Sen sköljde jag med någon liter kokande vatten.
Där efter fungerade den fint igen 😂
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.