Hej Byggahus forum! Jag är lite nyfiken på Ladhus. Husen är avlånga och ser ut lite som skånelängor på bild, fast bygg i trä. Hur fungerar dom här husen i praktiken, och byggs dom i hela landet? ?
MVH, PerOF.
 
Har du kanske en länk till dessa hus att visa, så man kan kika själv?
 
Nu ser jag att dom finns på arvesund.com, som är ett husföretag, eĺler arkitekt, som marknadsför ladhus i södra och mellansverige. Husen byggs av Derome-gruppen, i Derome i Halland står det. Och har alltså ingenting med Skåne att göra, som jag trodde först. Det ser ut som att de flesta husen de marknadsför är små och smala, medans dom (grupp-)hus som faktiskt byggs är stora och breda och mera normala. Alla husen verkar vara i ett och ett halvt plan, med höga väggar och höga tak. Ungefär som på en lada. Mvh, PerOF
 
Det ser ut att vara "kataloghus" i lite egen stil.
Höga och smala i stället för låga och breda.

Om man vill bo så är de säkert OK.
Själv föredrar jag enplans utan trappor och snedtak.
Men smaken är ju olika... :cool:
 
Jag beställde hem deras katalog förra året när jag skulle bestämma hus, de har även riktigt stora hus som inte är fullt så långa och höga (håller med om detta för se mindre husen), deras längsta enfamiljshus är 30 meter! Det var några hus där som jag tyckte var fantastiskt läckra, men då var de lite för stora för mitt tänkta fritidshus. Skulle jag bygga nytt fristående hus som står lite för sig självt på en stor tomt, och för permanentboende, så skulle jag välja ett sådant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.