Nej tyvärr de jag har använt är liknande tror de är franska och har funnits i den verkstaden före mig.Så någon kanske skickar en prisfråga till Thame.
 
Det får bli så att jag ordnar några dedikerade parallellbitar av 10x10 mm stål, har en del sånt spill kvar efter drinkvagnsbygget.

Men jag har återigen kommit fram till att jag behöver ett koordinatbord för att ha någon riktig nytta och glädje av mitt fina maskinskruvstycke. Någon som har erfarenhet av detta bord? Verkar hyfsat prisvärt och har fått fina recensioner.
http://www.axminster.co.uk/axminster-ct1-compound-table-400385
 
stomneby skrev:
Nej tyvärr de jag har använt är liknande tror de är franska och har funnits i den verkstaden före mig.Så någon kanske skickar en prisfråga till Thame.
Ok, tack. Det är ju inte aktuellt för mig att köpa men ändå intressant att veta vad de kostar :)
 
nanowire skrev:
Det får bli så att jag ordnar några dedikerade parallellbitar av 10x10 mm stål, har en del sånt spill kvar efter drinkvagnsbygget.

Men jag har återigen kommit fram till att jag behöver ett koordinatbord för att ha någon riktig nytta och glädje av mitt fina maskinskruvstycke. Någon som har erfarenhet av detta bord? Verkar hyfsat prisvärt och har fått fina recensioner.
[länk]
Det ser ut som det Verktygsboden säljer; http://verktygsboden.se/koordinatbord/koordinatbord-ct-475-mm
Man får väl ungefär vad man betalar för.
 
nanowire skrev:
Men jag har återigen kommit fram till att jag behöver ett koordinatbord för att ha någon riktig nytta och glädje av mitt fina maskinskruvstycke. Någon som har erfarenhet av detta bord? Verkar hyfsat prisvärt och har fått fina recensioner.
[länk]
Har för mig du har en bänkmaskin Nanowire. Kolla så att det inte blir för trångt på höjden med koordinatbord.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Axminsterbordet är också imperial/tum i skruv och skalor vilket gör det lite knöligare att använda för oss mm människor
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Björn Melander skrev:
Har för mig du har en bänkmaskin Nanowire. Kolla så att det inte blir för trångt på höjden med koordinatbord.
Jo, men tror det ska gå bra. Kan ju plocka bort det tillfälligt eller svänga ut borren över bordskanten om det behövs.
 
stomneby skrev:
Axminsterbordet är också imperial/tum i skruv och skalor vilket gör det lite knöligare att använda för oss mm människor
Det hade jag absolut undvikit. Använder ofta skalorna på mitt koordinatbord, hade blivit tokig på tum.
 
Jag kan inte leva utan kordinatbordet, underlättar fruktansvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.