Hej!
Jag har en carport med bakomliggande förråd på gjuten platta. Tänkte renovera detta till ett gästrum med litet badrum med toalettstol, handfat och duschkabin.

Varken vatten eller avlopp är draget hit. Vilka summor kostar det om att få detta fixat och hur gör man när man vill fixa avloppet med brunn osv? Vattnet antar jag att man kan dra igenom väggen med isolerade rör eller dylikt, men hur gör jag med avloppet? Måste hela plattan bilas upp?

Skulle vara intressant att höra en väldigt grov uppskattning på vad detta skulle kosta om VVS:are skulle göra det innan jag börjar kolla runt om det ens skulle vara värt det.

Tack
 
Om vi antar att huset och befintliga ledningar för VA som man kan koppla på ligger ca 10 meter från garaget/carporten.
 
Ingen som har någon koll?
 
Hej, jag är i samma situation. Hur löste du det?
 
Det blir väl till att bila upp plattan där avloppstammen ska gå sedan vidare ut från plattan sam vanligt när man drar stammen. Någon annan bra lösning ser jag inte, rimligt att välja kortaste vägen ut från plattan kanske och sedan under mark. Bilar man upp för detta kan man lika gärna dra vattnet samma väg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.