Hej!
Vi har nu nästan bestämt oss för att bygga nytt hus, 164 kvadrat, rostfria vitvaror, braskamin, bubbelbad, bastu, valmat tak, garage och lite annat. Vi har även ökat ytan på det ca 8 kvadrat.

Jag vill rekommendera alla att om ni har hittat ett hus ni gillar - kolla med andra lev vad de tar för att bygga det med alla tillval ni vill ha. För oss skiljde de ca 400 000. (Nyckelfärdigt).
 
Vilken leverantör blev det? Jag antar att det blev den billigaste...
 
Ja, det blir det - Mjöbäcksvillan.
 
Bör tillägga att vi visste vad vi ville ha och vilka förändringar vi ville göra på det hus vi ändrade. Men vi utgick från en annan lev:s hus.
 
Småland
 
Hej!

Hur lika/olika är de olika företagens hus vad beträffar konstruktion, isolering, övriga materialval etc.?

Är de helt jämförbara är ju 400.000 väldigt mycket pengar...

Lycka till!
/Amle.
 
Vi visste vilket hus vi ville utgå ifrån, därefter bestämde vi våra tillval skickade offertförfrågan till det ftg som egentligen har huset i sin katalog och även till Mjöbäcksvillan.

Det om jag rätt upp o ner kan säga skiljer i standarden är att på Mjöbäcksvillan är det standard med parkett i vardagsrum och laminat i de andra rummen, på det andra ftg är det standard med parkett i alla rum utom våtutr.
Valmat tak är standard på Mjöbäcksvillan, när det gäller isolering attade jag som att det var vanligt, men man kunde välja tjockare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.