Hej!

Skall byta taket på snickarboden till våren ca 60 kvm tak och undrar vilken takpapp pistol som är "bäst".

(Finns ingen festool :mad: så är lite vilsen i vad jag skall välja :confused:)

Funderar på att importera en Senco Roof PRO 445XP från USA för ca 2500 kr vilket är halva summan mot här hemma. Ett alternativ är Hitachi NV45AB2 för ca 3500 kr...

Någon som kan rekommendera någon eller avråda ??

/ Nimos
 
Hade en Senco där matningen började krångla lite (i kyla). Köpte Meec från Jula, fungerade utmärkt, spikade 250 kvm tak.

Behöver inte pappspikpistol så ofta så jag sålde min Senco och behöll Meec :)
 
S
Betula_Pendula skrev:
Hej!

Skall byta taket på snickarboden till våren ca 60 kvm tak och undrar vilken takpapp pistol som är "bäst".

(Finns ingen festool :mad: så är lite vilsen i vad jag skall välja :confused:)

Funderar på att importera en Senco Roof PRO 445XP från USA för ca 2500 kr vilket är halva summan mot här hemma. Ett alternativ är Hitachi NV45AB2 för ca 3500 kr...

Någon som kan rekommendera någon eller avråda ??

/ Nimos
kolla med någon hyr firma vad dom har och hyr. man behöver inte köpa alla verktyg
 
Jag har en Basso köpt för en dryg tusenlapp på Swedol. Funkade bra till sommarstugan på ca 80 kvadrat.
 
SBH skrev:
kolla med någon hyr firma vad dom har och hyr. man behöver inte köpa alla verktyg
Jag är tyvärr en sådan person som aldrig hyr saker utan tycker om att det jag behöver alltid finns tillgängligt... Tror det blir billigare i längden...
 
  • Gilla
CCPusher
  • Laddar…
E
Om man inte behöver takpappistolen i egna firman så lönar det sig nog att köpa begagnat eller hyra. Så ofta lägger man inte om taket.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Om man hyr så måste man ju göra klart på en gång. Usch vad jobbigt..:rolleyes:
 
  • Gilla
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
I
Köpte också en meec då ja tänkte att den bara kommer bli liggande när jag var klar. Har spikat över 7200 spik (ett paket essve) & den har fungerat bra. Spikat både takpapp & utegips.
 
En meec kostar 1300 och den jag tänker importera 2500 så ingen superskilnad... Men ingen som har använd Senco ?
+
 
Köper du Senco lär du inte behöva vara orolig om kvalite.
 
Kostar runt 100:-/dygn att hyra en på cramo. Tar ju Max 2 dagar med strulmån att pappa det taket
 
Vad ska du ha för papp ?
 
(Underlagstäckning) T-Emballage T-Tak Evo + (Takshingel) T-Emballage Rocky (Koppar heter "färgen")
 
Synd att ingen har erfarenheter av någon av modellerna jag funderar på... Efter att jag tittat på lite olika recensioner så blir till att beställa en Senco Roof PRO 445XP...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.