Jag o sambon e mitt uppe i badrumsrenoveringen. Nu e golvet upp bilat och utgrävt och i eftermidda kommer VVS-killen o fixar avlopp m.m. Sen ska golvet gjutas e tanken. Nu e min fråga; ska man regla och gipsa väggarna före eller efter man gjuter golvet eller spelar det ingen roll?  :-?
 
Det spelar ingen roll
Men jag tycker att det är lättare att gipsa klart och slippa anpassa gipsen mot golvet. Sen är det bara att gjuta mot väggarna. Det blir jämt och fint.
 
Montana skrev:
Det spelar ingen roll
Men jag tycker att det är lättare att gipsa klart och slippa anpassa gipsen mot golvet. Sen är det bara att gjuta mot väggarna. Det blir jämt och fint.
Det va lite min tanke oxå. Ska vidarebefodra det till sambon o se om jag får honom på andra tankar :p
 
Lycka till !! ;D ;D
 
Är detta i en källare då ni grävt ur så skulle jag helt klart gjuta golv först och sedan sätta väggar. Annars så får du ju en spalt som markfukt ev radon mm kan ta sig upp i. Även om det nu inte är källare så tycker jag det låter konstigt att gjuta fast en reglad vägg. Själv skulle jag gjuta sätta ny vägg och sist flytspackla om det nu behövs då kommer det bli tätt och snyggt och skulle nu man behöva riva väggen så är det inte några stora saker att fylla igen den lilla rännan som blir kvar efter väggen.
 
MagnusS skrev:
Det är lättare att stå på ett färdiggjutet golv. Sedan är det ju torktider för gjutna golv.
Det är klart att det är skönare för fötter men att sätta en gipsskiva går relativ fort och dessutom sliper man all skärande, mätandet och spacklande efteråt. Om det dessutom är trång tså skulle jag sätta vägarna först ändå.
Handlar det om en källare då kanske är annan historia.!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.