P
Sitter och skissar lite på nästa projekt som är toaletten på övervåningen. Idag endast toalett men när vi nu ska renovera den så blir det även en duschhörna.

https://www.byggahus.se/forum/badru...nytt-badrum-synpunkter-mottages-tacksamt.html

Tanken är att flytta hela duschutrymmet en bit in i en oanvänd del av vårt sovrum och låta nuvarande toalett bli en klädkammare då även ingången till kattvinden finns på toan idag. Det jag känner mig osäker på är om det kommer upplevas som trångt i passagen när man ska öppna dörren.
 
En vanesak, inga stora I-landsproblem :) Kanske en skjutdörr till badrummet annars?
 
P
Tänkte också på skjutdörr men nackdelen är att de låter en del och så priset förstås.
 
Om du kan flytta handfatet mittemot toastolen så kan du låta dörren öppnas inåt där du ställt handfatet nu.
 
P
Tror det blir för trångt då det är snedtak längst in. Syns på den bifogade pdf'n
 
Det går inte att öppna upp väggen mot trappan, byta till ett räcke istället? Då blir det luftigare.
 
P
Jo det kanske går. Har funderat på det men det går ev en del elinstallationer där som måste flyttas i sådana fall.
 
P
Sitter och funderar på belysningen. Tänkte köra med Hide A Lite 2218 Multi som får plats i en kopplingsdosa. Den ger 360 lm och har en spridningsvinkel på 36 grader. Tänkte mig en eller två i passagen samt fyra i badrummet. Ska ju även dit någon belysning vid spegeln men det borde väl räcka till ?
 
P Peter_K skrev:
Sitter och funderar på belysningen. Tänkte köra med Hide A Lite 2218 Multi som får plats i en kopplingsdosa. Den ger 360 lm och har en spridningsvinkel på 36 grader. Tänkte mig en eller två i passagen samt fyra i badrummet. Ska ju även dit någon belysning vid spegeln men det borde väl räcka till ?
Hur gjorde du med belysningen sedan?
 
P
Fast med en annan Hide a Lite downlight, 1202 Multi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.