J
Hej!

Jag håller på att bygga en hylla med svarta rördelar och har sökt alla svenska VVS företags webbhandlar. Men INGEN lagerför dessa svarta rör av någon anledning. Jag hittat massor med svarta nipplar, muffar och olika andra rördelar som jag behöver men vad gäller rör finns enbart blå och galvade.

För att förstå vad jag håller på med så är det en liknande konstruktion som denna jag håller på med:
Industriell hyllkonstruktion med svarta rördelar och trähyllplan mot vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.chrislovesjulia.com/2015/02/diy-industrial-pipe-shelving.html

I USA köper man dessa svarta rör på vilken vanlig byggaffär som helst, men i Sverige verkade de alltså helt omöjliga att få tag på. (Om man inte köper dem i någon designbutik för helt löjliga fantasipriser vilket det inte finns en sportsmössa att jag gör). Poängen med att använda rördelar är att bygga något unikt och väldigt billigt, så det känns ju helt idiotisk behöva importera det från andra sidan pölen.

Vore superglad för information om någon som säljer dessa rör, eller om ni har andra tips på vart jag kan hitta dem. För det MÅSTE ju finnas även i Sverige???

Tack så mycket på förhand! :)
 
Rören är alltid blåa, det är väl därför de kallas blårör
Jag fick gamla rör av en sprinklerfirma och målade med pensel, blev ganska bra tycker jag iallafall själv
Hemmagjord klädstång av målade blårör från sprinklersystem med kläder och galgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paplap och 1 till
  • Laddar…
J
Riktigt snyggt!

Bra idé också. Vilken firma var det du fick tag på rören från? Jag bor i Göteborg så kan ju kolla runt med liknande företag här runtomkring. Gratis hade ju varit ännu bättre ;)
 
Det är en firma jag känner i Stockholm
Ring någon lite större lokalt, det blir väldigt mycket som rivs vid ombyggnationer av fastigheter
 
Hornbach har den typen av rör.
 
Det står svart men jag tror de är svartmålade.
Förutom blå rör finns det gröna.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.