Hej.

Jag har en dotter som fått tag på fel penna idag. Hon har ritat på 2 olika bord. (rubrik).
Det gick inte bort med vanlig tvätt så fick ta svampen lite försiktigt. Men ja det blev ju inte JÄTTE snyggt vilket ni ser..

Så¨jag får ju slipa ner det och olja in det ordentligt. Går det bra med en multislip ifrån jula? finkornigt papper typ 120`?

förmodar att det är ek?
Hand som slipar på träbord med multislipmaskin, tecken på slitage syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbord med fläckar efter att ha blivit ritade på, omgiven av Coca-Cola flaskor och ett glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ekbord med ojämn yta efter att ha blivit rengjort från pennmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det oljat sedan tidigare kanske det bara går att bättra på utan att slipa allt?
 
Du menar att olja lite där jag slipat? japp det är oljat sedan tidigare? Någon speciell olja du rekomenderar?
 
Svårt att få bra om du inte slipar hela, det går nog bra med den slipmaskinen men en större skulle spara tid. Börja med lite grövre papper för att få lite snabbare resultat för att avsluta med 120.
 
Fast prova att bättringsolja först innan du slipar hela bordet. Det bli iaf bättre än nu och kanske tillräckligt bra? Om inte är det bara att slipa hela så du förlorar inget på att prova.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.