Tänker renovera bastun och relaxen och har fundering vad man ska använda för tätskick?
Vad finns det för typer av tätskick? tar emot tips på bra produkter.
Har sett någon duk som man klistrar på men finns det nå som man bara rollar på typ på väggar och golv?
Det är betonggolv i hela utrymmet.
ska ha en dusch hörna ett bubbelbad och en sitt del, bastun blir ett rum i rum modell.
 
Duken använder man till skivor, roll får du göra på massiva konstruktioner
Oftast så använder man duk/folie till allt då den är säkrare (du slipper tillverka 100% av tätskiktet)
Titta på bkr.se så hittar du tillverkare av tätskikt.
 
Kiilto är lättanvänt och en av de som är helt tät enligt senaste testerna. Finns på t.ex. Bauhaus och K-rauta.
 
Jag ska också välja tätskikt till tvättstuga o badrum. Jag behöver dock inte köra folie utan kan o tänkte rolla eftersom jag har massiva väggar o golv. Dessa system är ju inte upptagna i test. Är det nån som har tips på ett smidigt bra system att köra på.?
Mvh pette
 
De flesta rollade tätskikt är likvärdiga, en eller två olika guckor som ska läggas på och remsa i golv/vägg vinkel samt en manschett över brunnen.
 
frågan är ju om man ens vågar sätta folie på organiskt underlag framöver. Betongunderlag eller om man ska ha badrummet med badkar kan jag tänka mig det men inte med dusch..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.