zephir skrev:
Nån som har testat detta. Ser ju seriöst ut på bilden iaf. Och riktigt bra pris om det inte är skit förståss.

[länk]

Zephir

Ja vet inget om de, men lär säga att de såg "stabilt" ut på bilden. fast de ska man väl inte lita på.. :)
 
Tror denna designen sprider sig som influensan
Bosch/DeWalt/Pela
0%20601%20B10%20900-B.jpg
DW723_4.jpg
69436_big.jpg
 
Jodå, helst skulle man ju ha ett Bosch eller DeWalt-bord men Pelas ligger ju på runt halva priset. Så frågan är, fynd eller billigt skräp?

Zephir
 
Pela är mig veterligen inte så utbrett märke på den svenska marknaden så kan kanske bli trögt att få en recension av någon verktygs-fetishist här. Du får väl åka til verktygsboden och skaka/slå/vrida lite och se om det är något att ha, annars är ju som sagt Bosch/DeWalt ett väldigt säkert kort.

Tycker själv att det ser ganska tungt och skrymmande ut, men du kanske inte köper det för mobiliteten utan endast kommer ha det stående på samma ställe?
 
Ser iofs ok ut.

Men, som med allt annat är det detaljerna som gör skillnaden...

Boschbänken har t.ex dubbla skenor i utdragsdelen, stabila snabbfästen, lätt att packa ihop och monteringshål som passar perfa till verktygsfetishistens Boschsåg - ja, jag har en ;D
 
Dom ser väldigt fina ut de där sågborden, men ändå tycker jag inte jag har missat något, då jag använder 2 bockar och en 200x50mm x3.6m planka som jag sågat hack i till sågen. Men det är klart inte så enkelt med höjdreglering eller anhåll/stopp, då får jag använda en kloss och ett spik ;D, men å andra sidan har jag något att lägga prylar på, vilket saknas på sågborden.
 
ppalm skrev:
Tror denna designen sprider sig som influensan
Bosch/DeWalt/Pela
0%20601%20B10%20900-B.jpg

Är det någon som har sett ett pris på Bosch-bänken ?

/Magnus
 
Fick ett pris på 2100 +moms (minus rabatt) hos min verktygsleverantör.
 
köpte mitt dewaltbord på Bauhaus för 2000:- inkl moms.
Inte fel med deras lägsta prisgaranti, tyvärr så måsta man tjata om den jämt då dom alltid är dyrast. altså hitta det lägsta priset i trakten och gå till bauhaus med det så sänker dom sitt pris med 12% lägre än konkurrenten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.