Vi fick denna för att försöka bli av med stomljud från fläkten. Vi har ett sovrum rakt under och kan höra "muller" från fläkten, som idag är upphängd i typ "läderband".
Vi skall få upphängningen utbytt till typ GUMMISTROPP.
 
Redigerat:
Det svävande stomljudet från Trygghetsvaktens fläkt blev aningen "bättre", men inte riktigt bra. Hustrun tycker att vi skall montera en strömbrytare så att det går att ha systemet inaktivt under natten.
Kabeln (EKK LIGHT 3*1,5 mm) går från centralen via en Personskyddsautomat vidare upp till vinden.
Jag tänkte bryta kabeln efter PSA´n och montera en utanpåliggande strömbrytare.
Strömbrytaren kan bryta både Fas och Nolla eller bara Fasen. Grön/gula skyddsjorden skall också passera genom brytaren.
Brytare får ju att hitta på många ställen, men jag kan inte hitta någonstans hur brytarna ser ut inuti..Det är ju bra att se hur de ser ut så man ser om det är svårt eller enkelt att koppla in tåtarna.
I butiken så är grejorna oftast inplastade.
Någon kanske har tips.
Tack
axelman
 
H
axelman skrev:
Vi fick denna för att försöka bli av med stomljud från fläkten. Vi har ett sovrum rakt under och kan höra "muller" från fläkten, som idag är upphängd i typ "läderband".
Vi skall få upphängningen utbytt till typ GUMMISTROPP.
Jag har satt upp några markskivor av stenull som extra ljuddämpare. Det gjorde susen till FTX:en.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.