Har någon på forumet erfarenheter av fönster från Fönstergruppen? De tillverkas i kompositmaterial (?). Oerhört billiga om man jämför med traditionella fönster.
www.fonstergruppen.se är adressen.
Tacksam för synpunkter!
 
"Kompositmaterialet" verkar vara gammal hederlig PVC-plast utblandad med återvunnen plast. Plast brukar ha en tendens att se billigt ut men det passar kanske bra ihop med deras priser. Jag skulle nog försöka ta en titt på fönsterna innan jag köpte dem. Annars verkar det väl inte vara något fel på dem.
 
Mmm...jag var också inne på plastfönster i planeringsskedet. Plastfönster är jättevanligt utomlands, speciellt neråt syd- och mellaneuropa.

Prislappen är onekligen verkligt frestande, men det föll senare på det ekologiska stuket vi försökt hålla på huset. Sen är det ju en monumental skändning att sätta plastfönster på ett timmerhus ;)
Jag är också lite skeptisk till livslängden, ett träfönster går alltid att måla om till skillnad från....

Det blev SP-fönster på de öppningsbara partierna och snickarbyggda på de fasta partierna. Plus Velux i taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.