Hej

Jag behöver producera arkitektritningar för mitt 100 år gamla skärgårdshus för att använda i samband med en anmälan om utbyggnad enl." Attefall" dvs 15m2 brutto area.

Det finns inga ritningar på befintligt hus utan jag har mätt upp det noga och ritat det i roomsketcher för att bilda mig en uppfattning, det bör m.a.o. vara ganska enkelt att rita det i ett CAD program baserat på den infon jag har.

Hittade till arkitektonline.com, känns prisvärt.

Är det någon som har erfarenhet eller ett alternativ i Göteborg?


MVH Kristoffer
 
Som jag tipsat om tidigare, kolla på lärosätet närmast där du bor. I ditt fall Chalmers.

Finns garanterat någon arkitektstudent eller byggnadsingenjörsstudent som skulle vara villig att göra det för att få erfarenhet :)
 
OK bra idé men jag har inte riktigt tid att stå där med ett plakat ;-)
 
Tänkte också på arkitektonline ett tag, men så läste jag någonstans att man använder arkitekter från Asien och att det lätt blir missförstånd/fel - men om du bara behöver ide på lösning så kanske..men inte exakt byggtekniskt. Kunde ju varit en toppenprodukt med arkitekt online så annars..hoppas d blir bättre!
 
Det är väl 30% ROT på arkitektjobb oxå skulle jag tro?

...men bygganmälningsritningar får man rita själv annars
 
Redigerat:
Tror inte det är ROT berättigat, mig spelar fet ingen roll var de sitter och ritar. Jag har redan designat och vill ha ngn dom producerar ritningar enl "syd"

Jag gar inte ritat på 25år och "har inte tid" eftersom jag paralellt river ut inredning och väggar. :)
 
  • Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Bra om just du testar dem då ju 😀 Så de kan utvecklas och vi(jag) som sprider dåligt rykte om dem kan få ändrade fördomar 👍🏼
 
Krypstocken skrev:
OK bra idé men jag har inte riktigt tid att stå där med ett plakat ;-)
Skicka ett mail till någon utav lärara/ ansvariga på respektive skola och be de förmedla informationen? Inte svårare än så.

Betydligt bättre och antagligen billigare än att använda sig av en internetbaserad tjänst som outsourcar till Asien. Har du möjlighet till direkt feedback, revideringar osv. :)
 
Redigerat:
Är det någon som vet med säkerhet hur de får fram sina ritningar? Asien, är det en gissning eller fakta?
 
Krypstocken skrev:
Är det någon som vet med säkerhet hur de får fram sina ritningar? Asien, är det en gissning eller fakta?
Fråga företaget du funderar på att anlita, hur de jobbar skiljer sig åt beroende på företag. Men det är vanligt, ja.
 
Det är jag som gör jobbet, anlitar mig själv.
 
Hej

Det slutade med att jag anlitade JOCAD.
De var/är enkla att ha och göra med.
http://jocad.se/index.html
Kan rekomenderas :)

K
 
Hej Krypstocken, jag är nyfiken hur du hittade jocad? Han har verkligen väldigt låg omsättning i sitt bolag. Jag är på jakt efter en arkitekt för en altan och bygglov; ett lika litet jobb som det du hade. Surfar och hittade brabyggare.se som jag tänkte testa. Var det på rek eller något site som liknar brabyggare.se alt arkitektonline.com
 
Hej

Jag googlade helt enkelt attefall och ritning.
Min gissning är att han har ett annat jobb på dagarna och gör ritningar på kvällar och helger.

Mvh Kristoffer
 
Hej

Jag är på jakt efter en enklare konstruktionsritning för min veranda.

Kan du göra den baserat på befintlig arkitektritning samt en skiss från mig som visar på befintlig konstruktion?

K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.