Exile82 skrev:
Det är samma beteende i alla blandare. Duschhuvudet är rengjort!
Jag menade inte duschhuvudet utan blandaren. Jag har haft det omvända problemet hemma hos mig. Det är mangan i vattnet som satte igen kallvattenpassagen i blandaren. Innan jag ordnade ett filter fick jag flera gånger skruva loss och isär blandaren för att få ur allt mangan eftersom den bara släppte igenom varmvatten.

Eftersom du har samma problem i alla blandare är det troligen stopp på ett tidigare stadium. Men två saker du skriver talar emot att det är ett elektriskt problem. Det ena är att problemen uppstår redan efter en dusch. Det tar lång tid att duscha upp 300 liter varmvatten. Det andra är att trycket faller. Faller trycket på varmvattnet så blir resultatet att duschen blir kallare eftersom det fortfarande kommer kallvatten med samma tryck. Men trycket faller bara om det finns en strypning någonstans. Till exempel flagande kalkavlagringar som Bjober föreslår.
 
Borde inte vara en för liten beredare, vi duckar iaf lätt 2 vuxna och ett barn med en 100 liters beredare inkopplad på 1 kW. Beror iofs på hur länge man duschar, vi kör iaf inga 20 minuters duschar/person ty då tar det snart slut.

Kanske är det så att din blandningsventil är väldigt lågt ställd eller kärvar på något vis?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.