Drosen skrev:
Bahnhofs uppgradering gäller ev. bara nya fiberkunder eller de som betalar 6500 kr extra.
OBS! Jag kan vara dåligt påläst.

På deras sida står det jueh;
"Du som är kund redan idag är självklart med på uppgraderingen automatiskt!"

Så inte skall det väl kosta extra för att de tvättar/uppgraderar nätet.
 
Jag har varit kund för mer än 10 år och jag har betala mer än jag behövde göra (Tvär visste jag inte om det, jag litade på dem) och dem har försök skicka också extra rakningar. Det var inte bara att dem hade lura mig med att betala mer på så många år, fast jag hade ring och pratade med dem , dem skickade extra rakningar till mig.

1. VPN = Om du har 100/100 du får kanske 40/40 eller mindre, ( OVPN ) stryper jätte mycket bandbredd , dem har ett ny VPN nu ( WIREGUARD ) som är lite snabbare men inte samma säkerhet.

2.Internet = Mer och mer driftstörningar hela tiden.

3.Kundservice Telefon = Jätte långa väntetider , 1 timme + , man väntar 1 timme och när man kommer fram,dem visste inte att internet anslutning har varit ner mer en 2 timmar, att det är driftstörningar i området. Dem säger att dem skickar sms när internet anslutning är upp igen, man får sms 2 daggar efter .
4.Kundservice Ticket = Hell värdelös
5.Kundservice Chatt = Bättre än telefon , dem bruka säga att dem ska lägga ärende till ... bla bla bla ,men till slut dem gör inte vad dem säger.
Om man vill avsluta tjänster/Uppsägning, säger dem : Om du önskar säga upp någon av dina tjänster hos oss gör du det enklast genom att ringa oss på 010-510 00 00. Och efter att du har redan ring och prata med dem, dem gör inte det och svarar att jag har inte svara på e-postmeddelandet de skickade.

0 till 5 = 0

Rekomenderar hell inte det, Fruktansvärd Undvik!
 
G
Constellus Constellus skrev:
1. VPN = Om du har 100/100 du får kanske 40/40 eller mindre, ( OVPN ) stryper jätte mycket bandbredd , dem har ett ny VPN nu ( WIREGUARD ) som är lite snabbare men inte samma säkerhet.
1) Delvist sannt, beror ju helt på vilken skitrouter du har eller kvalité.
Jag har 250/250 Mbit hemma och får ut 250/250 Mbit med ovpn på hela hemmanätverket.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
1) Delvist sannt, beror ju helt på vilken skitrouter du har eller kvalité.
Jag har 250/250 Mbit hemma och får ut 250/250 Mbit med ovpn på hela hemmanätverket.
Att få 100 Mbit över OpenVPN direkt i routenr kräver som sagt en tillräckligt snabb router.
 
G
martin43 martin43 skrev:
Att få 100 Mbit över OpenVPN direkt i routenr kräver som sagt en tillräckligt snabb router.
Inte värstans snabb, kanske kostar några kronor mer än snål-svensson vill betala för att få dräglig fart med vpn för att sedan sitta och klaga när sin 200-kronors konsumentrouter dör av att skicka 1 bild över vpn. :D
 
G GargamelSE skrev:
Inte värstans snabb, kanske kostar några kronor mer än snål-svensson vill betala för att få dräglig fart med vpn för att sedan sitta och klaga när sin 200-kronors konsumentrouter dör av att skicka 1 bild över vpn. :D
Just det, en tillräckligt snabb. ;)
Men väldigt väldigt många är inte det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.