M
Hej

Sedan ett par veckor håller min kyl alldeles för låg temperatur. Inställningen är på det högsta, dvs 7 grader, men mitt i skåpet håller det 1 grad och längre bak fryser varorna. Letade efter en sensor men förstår att den är infoamad på baksidan och byte är därför inte aktuellt. Min kunskap är inte tillräcklig och bytet skulle av firma ta alldeles för lång tid så jag hellre köper ett nytt skåp för de pengarna eftersom skåpet är 10 år nu. Men hur är det med termostaten, kan den också vara en bov i dramat och värt att byta?

Om ny kyl och frys blir aktuellt - vad rekommenderas? Kyl och frys, 60 breda, bredvid varandra. Det finns ju massor av märken att välja på men det som är det viktiga är väl erfarenheter av vad som håller schyst kvalitet från de som jobbar med vitvaror. Tacksam för tips.

Bästa hälsningar /Magnus

Etikett på en Whirlpool kylskåp med modellnummer ARC 1798/IX och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Det kan oxå vara köldmedelsläcka
Eller kretskort, dvs relät till kompressorn hängt sig.
 
  • Gilla
Mittbygg
  • Laddar…
M
Tack. Misstänkte att det kunde vara något annat också. Efter att jag stängt av den under hela dagen igår (kontakten ur) och frostat av så gick den jätttehårt även efter att det kommit ner till 1 grad och efter att jag slagit av och på panelen så lugnade den sig. Ja, då blir det ut att leta nytt och det är väl inte jätteöverraskande då kyl och frys är 10 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.