2017-01-15%2015.12.06.jpg
Hej
Min far har samlat på sig enorma mängder material under åren, som han behöver bli av med, helst igår.

Han har en lada på 7.5x7.5 meter med ca 3.5 meter virke, lastat på höjden. Jag har fått det beskrivet som att det lastades dit med långtradare med släp. Det har legat torrt under tak i många år, men det finns fläckar på någon regel, men det lär vara sedan gammalt.

Säg att det är lastat till 50%, så är det ändå 100 kubik virke. Det är 400 kr / kubik.

Det är blandade dimensioner, reglar, panel, skivor, till och med en garageport (dubbeldörr) och några till synes ganska små takstolar (kanske för typ car port?). Bland dessa finns också toalett, bidé, färdigmonterade väggsektioner, gulslang för kabel, en stor diskbänk oanvänd diskbänk (+ en använd), ca 20 rullar takpapp, en massa blandade hängrännor + montering.
Allt är oanvänt och i och porslinet är i stora drag ouppackat - men gammalt.

Allt säljes som ett paket. Vi testar och ser intresset och vad folk är villiga att betala.
Vi testar med 40 000.

Bilder finns här (ursäkta att de är röriga och ibland felroterade. Skitgalleri) :)
http://www.deserveit.se/saljes_virke/

Intressant? Hör av dig!
 
Allt på bilderna ingår i priset (plus en del som inte syns på bilderna, smått och gott).

Hela lagret åker snart ut på annonssiter, troligen imorgon, men jag ville ge folk här en chans först.
Någon som är intresserad överhuvudtaget?

Andra som har varit intresserade pratar om att köpa lagret ihop med en familjemedlem, eller granne och dela på prylarna. Då blir ju inköpet lite mindre riskabelt.

Räkna med att trämaterialet är runt 10 ggr dyrare att köpa i butik. Men skillnaden är ju så klart att här är det inte säkert att man får precis det material man vill ha. men även om hälften av det här går bort till ved så är det OK vedpris också. :)

Observera att allt annat än virket också ingår, rätt mycket ränn-komponenter.

Kom med bud annars!

Ni vet var jag finns!
 
Allt är sålt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.