svaret är 2011
den jag skulle välja är nog Grey Arbour men jag blir osäker därför att alla är ju jättesnygga!
 
Om man som jag är förtjust i rokokostilar
faller man pladask för handfatet med fjärilar.
Fatet drejat med handkraft i kaolinlera
Önskar jag i mitt hus på landet installera.
 
Redigerat:
Rätt svar:X

Skulle passa perfekt i vårt sekelskifteshus där det byggdes till ett hiskligt badrum någon gång på 60-talet, med ljusblått porslin (toa, badkar och handfat). Numera är toalettstolen utbytt, badkaret flyttat därifrån, så det är bara handfatet kvar.
 
Svar: X

Ett snyggt handfat skulle vara en bra början till vårt badrum som saknar en hel del inredning:)

Badrum under renovering med öppna väggar som visar rör och isolering, och en Willys-påse hänger på en spik.
 
Svar: X - 2011

Motivering:
Kombinationen av konst med både österländska och västerländska antydningar, en smart färgsättning som är lätt att hålla ren och fräsch samt att handfatet förmedlar känslan av lyx gör att absoluta favoriten i kollektionen är handfatet Magic Ink.
 
Svar: X

Jag skulle verkligen bli glad för ett nytt och fint handfat, det skulle lyfta badrummet och göra barnen mer benägna att tvätta händerna :)
 
Svar: X, 2011
Älskar att ha vänner hemma, och mina vänner har ofta frågor runt renovering och design. Älskade mitt förra badrum på 12m2, med fiberoptisk stjärnhimmel, designat handfat med svarta kranar och skiffer på väggarna... Jag önskar nu skapa ett nytt "drömbadrum", och detta handfat skulle bli en fin "blickpunkt"!
 
Stort grattis säger vi till Cicaro som vunnit valfritt designhandfat från Solitaire Design till ett värde av 10 000 kronor. Cicaro tog hem priset med motiveringen: De vackra handfaten med körsbärsblom tillika handfatet med trollsländor. Trollsländorna är en favorit och skulle varit mitt val om jag bodde i en lägenhet i stan. Men jag gillar att knyta ihop inne med ute så med över 10 fruktträd på tomten är garanterat valet något av de faten med körsbärsblom. Vilken av grundfärgerna? Ja om jag har sån tur att jag vinner så blir det det som passar bäst ihop med nuvarande färgskala i badrummet - den dagen det blir renovering skulle ett dylikt objekt vara det som normerar badrummets utformning snarare än tvärtom!
 
Idag kom det ett paket från Solitaire Design och döm av min förvåning när jag upptäcker att handfatet är ÄNNU finare i verkligheten än på bilderna. Jag trodde ärligt talat inte det var möjligt. Det märks att det är är något utöver det vanliga!

Efter att ha stött och blött alla färgskalor här hemma med datorn stående inne i badrummet på det gamla handfatet föll valet på favoriten för stan, Dragon Fly. Nu blir det att binda ihop både stadslivet och trädgården med badrummet.

Det här kommer nog dock bli en dyrköpt vinst eftersom så fort jag tog in det i badrummet bara för att ställa det på toaletten för att få en idé om hur det kommer att se ut och kunna visa ett kort så blev plötsligt hela badrummet 80-tal slitet och fult och jag börjar skämmas över hur slitet det är så jag inte ens kan fota innan badrummet fått en uppfräschning - eller kanske t.o.m. helrenovering.

Skissblocket är i högsta hugg och jag har redan börjat fundera på färgskala. Ska man låta den blåvita nyansen sticka ut mot vitt kakel eller ska man matcha färgskalan? Ska handfatet matchas mot någon färgad kaklad board?

Oj oj oj vad man får idéer. Semestern är räddad och tur nog är det en vår före så det finns gott om tid att planera, matcha kakel, klinker osv.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Vad roligt att du blev så nöjd! Då får vi köra en repris på den här tävlingen framöver så fler får chansen att bli lika glada :D
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.