Röd byggnad med mörk dörr, tagen på natten under regniga förhållanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inredning av ett orenoverat vindsutrymme med synliga träbjälkar och plastpresenningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal trätrappa och stolpar i ett mörkt, oinrett utrymme med spridda brädor och skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mörkt vindutrymme med träbjälkar, ett fönster, och byggmaterial täckt av plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renovering av vind med svart plastpresenning, träreglar på golv och beige väggpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hej, har planer på att bygga garage i ladugården. 8m långt och 6m brett. Altså varmgarage. En port på ladugårdens gavel 3x3m.
Problemet är plattan. När jag ska gjuta den vet jag inte hur jag ska göra kantbalken. De stöttor som står i nuvarande ytterväggen ska ju bytas ut till nya 220 reglar men hur gör jag för att få plattan ut till befintlig brädforing?

Det är en liggande stock som sedan dom står på. Tanken var att kapa av den liggande stocken, och enbart spara de stående stolparna. kapa brädforingen 30 cm i nedre kant. Sedan forma utifrån och när man gjutit då ta bort de gamla stolparna en i taget då man ställer nya 220 reglar på nya plattan. Sedan lägga igen de gamla stolphålen med betong?
 
Redigerat:
Den vägg som står inne i ladugården på 3 bilden funderar jag på att gjuta en kantbalk 30 cm bred på insidan innan plattan sedan ha kvar väggen och slå upp den nya innanför. Bara för att den är bärande till ett utbygge med från ladugården
 
Någon som gjort något liknande eller har tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.