Hej.

Nu när jag precis har blivit klar med min hyvelbänk, tänkte jag ge mig in på något nytt roligt projekt. Så jag tänkte skaffa mig lite björkplywood ifrån Ädelträlagret, men jag upptäckte att http://www.adeltralagret.se/ inte längre finns tillgängligt. Är det någon som vet vad som hänt? Har dom lagt ner? Om så är fallet, är det någon som vet var man kan hitta bra björkplywood i Göteborgstrakten till ett rimligt pris?
 
Funderade också häromdagen men handlade av calexico i stället, de verkar ha lite olika lager och olika sortiment i olika delar av landet. I Göteborg hade de något eget i Kållered men björkplywood fick man hämta hos fredrickssons på Hisingen. Funkade bra men lite högre pris än på hemsidan, betalade typ 500 nått för 1.5x1.5 skiva 15mm. Ringde först beställde sedan via mail. Frakt var ganska dyrt för privat köp av enstaka skiva om jag mins rätt, men det gick bra att hämta.
 
  • Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
aslm skrev:
Funderade också häromdagen men handlade av calexico i stället, de verkar ha lite olika lager och olika sortiment i olika delar av landet. I Göteborg hade de något eget i Kållered men björkplywood fick man hämta hos fredrickssons på Hisingen. Funkade bra men lite högre pris än på hemsidan, betalade typ 500 nått för 1.5x1.5 skiva 15mm. Ringde först beställde sedan via mail. Frakt var ganska dyrt för privat köp av enstaka skiva om jag mins rätt, men det gick bra att hämta.
Var det calexio som vidarebefodrade till Fredrickssons, eller tog du kontakt direkt med dem?
 
Nej som privat tror jag inte man får handla på fredrikssons? Det som hände var nog att calexio tog min order och sedan beställde av dem och jag kunde åka dit och hämta. Var i alla fall calexio jag handlade av och betalade till. Calexio har också lager i Kållered men just björkplywood hade de inte där utan bara i Stockholm om jag förstod rätt. Funkade bra i vilket fall men nått lite dyrare än priset på hemsidan, man kunde få det också men de tillkom frakt från Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.