Hej!

Jag har ett hus som jag har ett DSC Alexor larm installerat i. Centralen sitter i dagsläget på en vägg i tvättstugan som ska rivas. Hur går jag tillväga för att flytta centralen? Är centralen larmad på något sätt om jag bryter strömmen och demonterar den från väggen?

Tacksam för svar

/Joel
 
RilleRock
Logga in som installatör i map så går inget sabotagelarm när du lyfter på locket och demonterar centralen.
 
enkelt är att dra ut strömmen och använd kommando *71 i knappsatsen för att släppa på hållkretsen till batteriet och stänga av centralen.

Sedan flyttar du den, monterar om och till slut kopplar in strömmen igen.

Du får då ställa in klockan igen.
 
norrbottenssnickaren skrev:
enkelt är att dra ut strömmen och använd kommando *71 i knappsatsen för att släppa på hållkretsen till batteriet och stänga av centralen.

Sedan flyttar du den, monterar om och till slut kopplar in strömmen igen.

Du får då ställa in klockan igen.
Eller fan vänta nu... det är nog bara på teletecs larmväskor detta fungerar... var länge sen msn petade på alexorn.
 
Dra ut strömmen, öppna centralen samt koppla ur batteriet. Det drar ingen Siren på sab som standard vid olarmat.
 
norrbottenssnickaren skrev:
Dra ut strömmen, öppna centralen samt koppla ur batteriet. Det drar ingen Siren på sab som standard vid olarmat.
Tack! Då får jag prova det helt enkelt. Känns onödigt dyrt att ta ut en larmtekniker för att flytta lådan 30 cm. :D
 
stöter du på ngt problem så skriv i tråden så assisterar vi.
 
Perfekt!

Är väl mest rädd för att något sabotagelarm går och att det lever djävelen ute med sirenen.

Jag återkommer

/Joel
 
norrbottenssnickaren skrev:
Dra ut strömmen, öppna centralen samt koppla ur batteriet. Det drar ingen Siren på sab som standard vid olarmat.
Tack snälla för hjälpen!

Det gick enkelt och smidigt och flytta larmcentralen utifrån instruktionen ovan!
 
Joola skrev:
Tack snälla för hjälpen!

Det gick enkelt och smidigt och flytta larmcentralen utifrån instruktionen ovan!
Perfekt.
 
Hej igen!

Funderar kring det smarta hemmet. Larmet fungerar utmärkt men.....
Går det att modernisera detta larmet och få till så att det pratar med någon nuvarande lösning typ Homey eller liknande?

/J
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
J Joola skrev:
Hej igen!

Funderar kring det smarta hemmet. Larmet fungerar utmärkt men.....
Går det att modernisera detta larmet och få till så att det pratar med någon nuvarande lösning typ Homey eller liknande?

/J
Finns inga moduler. Du har två i/o på larmet. De går att använda. Du kan få fler ingångar via trådlösa magnetkontakter men inget annat.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Finns inga moduler. Du har två i/o på larmet. De går att använda. Du kan få fler ingångar via trådlösa magnetkontakter men inget annat.
Förlåt för min okunskap. Vad menar du med "två i/o"?

Skulle helst vilja styra larmet via app och även nyttja dess sensorer till att exempelvis tända lysen m.m.
 
J Joola skrev:
Förlåt för min okunskap. Vad menar du med "två i/o"?

Skulle helst vilja styra larmet via app och även nyttja dess sensorer till att exempelvis tända lysen m.m.
In- och utgångar.
På en utgång kan du hänga en passande sändare som sedan kan skicka signal till din "Homey" när ex. larmet löser ut eller när du tillkopplar larmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.