Hej på er!

Diskmaskinen började läcka och jag upptäckte ett avlopps slangen var helt torr och sprungen, gick av så fort jag började dra lite i den. Så nu är det dags att byta men jag är osäker på hur man går loss den här kopplingen? Tror det är en gammal Whirlpool maskin.

Sprucken avloppsslang som är inkopplad i en gammal Whirlpool diskmaskin, behöver bytas ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand!
 
Skruva verkar vara grejen..:)
 
Alltså snurra på hela det grå kalaset, motsols? (det gäller den till höger)
 
Svarade lite snabbt den sitter ihop med avloppslangen du måste öppna maskinen på höger sida tror jag och lossa slangen från pumpen sen sitter det en låsning på insidan av den gråa
 
Redigerat:
Aha ok, så jag måste skruva bort hela baksidan typ och lösa det från insidan?
 
Tror det räcker med att ta bort sidan inget jätteprojekt
 
Vad bra! Tack för sjukt snabb hjälp! :)
 
Lycka till..:)
 
Visar sig att slangen går in en bra bit i maskinen. Det går inte att skarva den på något sätt tro?
Känns som att man måste byta typ underifrån.

Slang ansluten inuti en maskin med synliga ledningar och komponenter, fråga om möjlighet till skarvning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inre vy av maskinens komponenter med kablar och slangar som inte kan skarvas enkelt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kom åt nu, från sida, att ta loss slangen helt. Det enda felet nu är att storleken på munstycket är helt fel. Istället för att min nya slang passar utanpå som den förra, slinker den in i istället. Hur löser jag det på bästa sätt? Köpa ny slang? skarva på något sätt?

Inre del av apparat med löstagbar slang och synliga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slang som är löstaget och slinker in i munstycket istället för att passa utanpå det, i en rörig teknisk miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två olika storlekar av dammsugarslangar och en slangklämma på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du måste ha rätt slang.
 
Då fixar jag en ny. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.