planerar lite för golvytan på utbyggnaden "vardagsrum"
så man har lite tid och man blir nöjd....men så dyrt det är
har valt bort trägolv redan..dålig värmeledn.förmåga
just nu inne på o måla ..är ju billigast sen lägga in en 3d motiv...så sjukt läckert:wow:
alt klinkers med trälook...dyrt dock
men som sagt snöat in på 3D motiven
sett att dessa finns att köpa som plastgolv och klinkers med ..men ett slitet motiv är inte snyggt
därför ett epoxymålat golv med ett 3D motiv inlackat blir inte lika slitet tror jag
som sagt är skillnad på vad man vill ha o vad som är ekonomiskt försvarbart
 
Vilket golv ligger i övriga huset/angränsande rum ?
 
är parkett då golvet inte har golvvärme och är byggt med torpargrund
 
Är golven i samma nivå och öppet mellan rummen eller bara dörröppning? Jag skulle fundera på samma lika golvtyp, inga problem med trä ovan golvvärme.
 
Har 14mm parkett och 2mm foam! Fungerar strålande!

Tror han som räknade på systemet pratade om att framledningstemp. Behövde höjjas med någon enstaka grad i förhållande till om man haft ex klinkers eller rå betong.
 
blir en nivå skillnad på 2 trappsteg och en öppning på 2m imellan rummen
trägolv/klick leder dåligt då det ligger foam etc imellan men snyggt dock
men ur ekonomisk synvinkel och arbetsmässigt så talar det ju för klickgolv ca 400:- kv/m
målat golv relativt billigt och hållbart...men halt och hårt och stelt ca 4-5000:- för hela rummet
därför kanske göra det lite roligare med 3D detalj pris..???
ett klinker/trälook är synd nog lite dyrt det jag vill ha kostar ca700-1000 spänn kv/m blir mkt på 45 kv/m
 
tja höja golvtempen för förlusten i mtrl i golvet är ju en väg att gå

vi ska lägga epoxi golv på jobbet ca 350 kv/m så ska höra om det kanske blir något över där
går ju alltid att lägga på nytt golv om man tröttnar på ett blankt epoxi golv
 
Redigerat:
Svårt att jobba med överbliven epoxi om du inte bor granne med jobbet potlife på en sats är ca 15-20 minuter och sen räknar man inte fel på mer än några kvadratmeter oftast
 
Jag har lagt trägolv ihop med lågtemp. golvärme och det fungerar ypperligt bra! Värmen stiger ju och leds uppåt la lumpapp istället för foam.

En annan fördel är att trägolv känns mycket varmare att gå på jämfört med laminat (trots samma golvvärmetemperatur!
 
har tittat på klick vinylgolv
mina föräldrar la det i ett rum var helt underbart att gå på mjukt o skönt för fötterna
men även dessa är rätt dyra om man ska ha tarkett etc
 
Andreas_kalmar skrev:
Svårt att jobba med överbliven epoxi om du inte bor granne med jobbet potlife på en sats är ca 15-20 minuter och sen räknar man inte fel på mer än några kvadratmeter oftast
tja hade tänkt kanske få ett bra pris när det läggs en så stor yta och kanske få köpa lite oblandat
 
Det är nog bättre vad är det dom ska lägga?
 
Vet ej än
Ska dras el först
 
Tänker att tex en vattenburen färg inte är så snygg i hemmiljö utan kanske skulle ha en tf alternativt en slätbeläggning
 
Vad ska ni använda ytan till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.