Tänkte börja med toa/dusch på min övervåning. Kommer gälla Smålandsvillan lite grann. I detta fall är det Villa Kalmar.

Bara som förberedelser kommer några frågor.

1.Hur har ni löst det med matarskåpet för tappvattnet? Sitter det inne på muggen? Nått man bör tänka på?

2.Min tanke är att ha plastmatta utan golvvärme. Troligtvis utan iaf. Armeras o flytspackla direkt på spånet?
 
Hej! Byggde ett badrum i ett kalmar för ett hus som levererades 2012.
1. Japp matarskåpet sitter i badrummet. Ser ju inte alltför roligt ut, värt att tänka på är väl att det inte är för nära duschen?
2. VI la klinker iofs, men ja primea spånet, armera och flyt,
 
  • Gilla
CHEMAS
  • Laddar…
Om inte skåpet sitter redan kan ni ju ha luckan utanför badrummet och skvallerrör inne, om det går. Lucka kan sitta i garderob eller på annat "osynligt" ställe.
 
Ett prisvärt alternativ är synlig rördragning. Då slipper du dyra matarskåp. Man kan även koppla T-rör under kommoden och därifrån i väggen till dusch, tvättställ mm.
 
Nu har jag börjat med avloppen. Första problemet va att få till avluftning och rätt position på toastolen. Löste sej rätt så bra med en "4vägare" från pipelifes smartline. Men dom 2 45or som jag blivit rekommenderade att ha efter stolen kommer över golvet. Är det totalkaos att ha 1 90graders istället? Jag måste ju få plats med toastolsröret.
Installation av avloppsrör med en fyrvägsanslutning och böjar under en konstruktion av träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En annan fråga. Är det verkligen ok med en 90 gradare ner mot stammen? Sätter jag 2 45or kommer jag inte få plats. Hur har andra gjort i detta läge?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.