Har ett hus med LLVP och direktverkande elradiatorer. Jag ska komplettera med några nya elradiatorer, idag sitter det skapligt nya oljefyllda element som ser ut som på bilden : http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9195985043486.jpg

Jag tycker inte att regleringen på dessa är bra så jag vill ha något annat om jag ska köpa nya.
Jag har läst massor av trådar på forumet och har väl kommit fram till att jag inte vill ha oljefyllda utan genomströmmande konvektorelement. Gärna några som ser bra ut också, topputsläpp tilltalar mig mer än frontutsläpp rent estetiskt.

Men är det någon skillnad i funktion mellan topp-/frontutsläpp? Kan ju föreställa mig att det inte är så bra att ställa en soffa rakt framför ett med frontutsläpp.
Olika modeller av elradiatorer från Nobö och Dimplex, vissa med frontutsläpp andra med topputsläpp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rent utseendemässigt tycker jag även att Adax NEO ser okej ut och trevligt med en digital reglering av gradantalet. Men när jag har läst i forumet så är det fler som tipsar om genomströmningselement framför panelelement.:confused:
 
Jag har tre st Adax Neo. Funkar bra
 
Det boror nog lite på hur känslig man är, vi har ett Neo i köket och tyckte att den inbyggda termostaten hade väldigt dålig koll på rumstemperaturen.
Vi har dessutom modellen utan minne, så varje gång strömmen bröts så tappar den alla inställningar och börjar om på 22 grader.
Jag kopplade förbi termostaten i elementet och styr det istället med en nexamottagare.
Har en tellstick net som sköter till/frånslag.
Nu håller sig rumstemperaturen +/- 0.1 grader.
Kanske inte 100% tillförlitligt med nexa, men det har fungerat över förväntan.
 
Adax neo har också topputsläpp. Sitter bakom panelen lite nedsänkt så de inte syns. Men värme strömmar det från dom, uppåt...
Men du kanske syftar på någon annan sorts finess?
 
Min erfarenhet är att det inte spelar så stor roll vilket element man har för hur bra regleringen fungerar så länge det är elektronisk termostat. Det inkluderar såvitt jag kan se även elementet du har nu. Kan det vara något annat problem? Läckage från ett otätt fönster ovanför elementet lär inte förbättra regleringen till exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.