Hej,
Det är så att jag har 70% rabatt på ett av de stora byggvaruhusen, under ungefär 5 dagars tid, vad ska jag köpa? Äger hus och har inte mkt verktyg, vad "behöver" jag(och min sambo)? Vad hade ni köpt? Nå tips jag(vi)borde satsa på?
 
Först: hur får man det? :)
Sen: köp kvalitet framför kvantitet. Om du ska köpa batterimaskiner så köp samma batterisystem så du kan nyttja batterierna mellan maskinerna.

Själv kör jag bara batteri på skruvdragare, skulle jag köpa en ny multimaskin så hade det också blivit med batteri.

Men det som alltid behövs är BRA:
Hammare
Kofot( viktigare än man kan tro)
Bräckjärn
Skruvmejslar
Bitssats, tex Wera
Vattenpass
Långpass
Skruvdragare, eventuellt en slagskruvdragare
Sen beror det på vad man tänker hitta på göra;
Cirkelsåg
Multimaskin
Kap/ger med bord
Sänksåg med skenor
Ja, listan göras lång :)

Tänk på att du just nu får 333% mer verktyg för dina pengar ;) :D
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Grill
Utemöbler
etc etc
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Det finns inga byggvaruhus som kör med några såna marginaler, du blir lurad.
 
  • Gilla
Anne123 och 1 till
  • Laddar…
Sen beror det väl lite på vad ni ska göra. En sänksåg känns overkill om huset inte är i renoveringsbehov. Ska ni riva något är en tigersåg att föredra, ska ni lista är en kap&äger att föredra mm.

Mer info krävs :)
 
  • Gilla
Anne123
  • Laddar…
Jag hade köpt kapitalvaror såsom maskiner och sedan sålt..
 
  • Gilla
Anne123 och 1 till
  • Laddar…
en del renoveringsbehov behövs. Hade tänkt köpa basic verktyg/maskiner som man behöver om man hemmasnickrar lite. Oobum nå tips på vad för maskiner man ev skulle kunna köpa för att sedan sälja? Vad är lättsålt?
 
Vilket byggvaruhus gäller det?
 
Vet inte om jag ids säga det av div. Anledningar. :/
 
Det ska bli intressant att följa var denna diskussion leder :)

En gissning är att TS inte köper direkt via byggvaruhuset utan via en firma som "bokslutsplanerar". Räknar bort ev firmarabatt, moms och vinstskatt verkar det inte orimligt att nettokostnaden för företaget innebär ca "70% rabatt"? I alla fall så länge det är en enskild firma.

Gällande inköpen så rekommenderar jag alla batterimaskiner av kända märken. Kan du köpa in med 70% rabatt så kan du använda dem några år och sedan ändå sälja dem och lätt få tillbaka pengarna.

/Krille
 
Lättsålt = Festool och Hilti! :) Makita mfl är bra maskiner, men de reas ofta ut eller köps billigt från utlandet så de är inte lika bra beg-marginal på som Festool och Hilti.
 
  • Gilla
Anne123
  • Laddar…
Köp hela deras virkesförråd och sälj sedan tillbaka det med vinst.
Jag kan gärna ge dig en lista du kan få sälja till mig med 50% rabatt, så tjänar du 20.
 
Redigerat:
Grejen är att varuhuset stängs.
 
Anne123 skrev:
Grejen är att varuhuset stängs.
Låter ändå för bra för att vara sant att de säljer ut allt med 70% rabatt. Se till att inte betala något i förskott.

/Krille
 
F
Anne123 skrev:
Grejen är att varuhuset stängs.
Då kanske du kan PMa mig vilket det är och vad man gör för den rabatten?

Skall ha trall och tryckt regelvirke till 145 kvadratmeter altan, vill byta ut min sura Metabo kap & ger mot nåt bra och behöver en bra tigersåg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.