Hej, behöver lite tips. Farsan har mobilt bredband via tele2 mes en Huawei dongel den slutade att fungera för ett tag sedan. Han har kontaktat support och fick en ny dongel. Men nu testade vi den gamla på min bärbara och den funkade utan problem. Han har en stationär och den vissas dongel som frånkopplad, felsöker jag så säger den bara att man skall ansluta en Ethernet kabel. Behöver lite tips? Kan det ha med ström försörjning? Konstigt då den funkat utan problem i 2år och har testat på 2 USB portar.
 
Kan vara hans dator som strular? Ström i usb uttaget?
Är det någon skillnad med den nya?
 
Inte testat den nya ännu. Eftersom den funkade hemma hos mig. Skall testa med en USB hubb med ström
 
Det kan ju ha hänt något med drivrutinerna på USB-uttagen i datorn. Prova att ta bort dom i enhetshanteraren och sedan scanna efter ny hårdvara, det kan lösa många liknande problem.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Misstänker det. En stationär dator ger väl normalt lite mer ström till uttagen så är tveksam till att det är problemet snarare drivrutin problem
 
Funkar inte heller att återställa USB portarna. Den hittat inte modemet. Har lagt in tele2 connect. Hittat inte modemet
 
Äntligen. Installerade rätt drivrutin så funkade det.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Misstänker det. En stationär dator ger väl normalt lite mer ström till uttagen så är tveksam till att det är problemet snarare drivrutin problem
Nej det är ingen skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.