Hur ofta tvättar ni era handdukar?

  • Antal röster
    60
  • Omröstningen stängd .
Ett aktuellt ämne , hur ofta tvättar ni era handdukar?
 
Normalt kör vi 60-tvättarna varannan vecka, då åker alla lakan och handdukar med.
 
Omröstning?

När det behövs, så klart :)
 
  • Gilla
oceanis och 1 till
  • Laddar…
En gång i veckan.
 
Hemmakatten
Var 3-4 dag.
 
Varför tvättar man handdukar egentligen? Är man inte ren när man använder dom? ;)
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Tvättar i tvättstuga varannan vecka. Lite komplicerat liv. Bor på 3 olika ställen samt har dusch på jobbet.
Handduken på jobbet används mest. Mina kläder viker jag och packar i väska efter tvätt och släpar med mig där jag är.
Att bara använda handduken en dag skulle dubblera tvättmängden. Onödigt.
Mvh Findus
 
Hemmakatten
Hemmakatten skrev:
Var 3-4 dag.
Var 3-4 dag gäller enbart handdukar som används hemma i duschen.

Handduk som används i badhus /simhall och i gymmet tvättas efter varje gång. Dels luktar den lite klor och dels för att man torkar fötter och lägger den på golvet. Dessa handdukar skulle kännas ofräscha att användas en gång till.

Samma sak med disktrasan. Den används en dag och åker sedan i tvätten. Har en hel hög med disktrasor och det finns alltid rena.
 
Tycker egentligen att frågan är felställd.
Hur ofta dom tvättas är ju ganska ointressant eller? Man kanske bara har tvättstugetid en gång per månad men det är ju inte det samma som att man har skitiga handdukar i en månad?
Handduken byts, lite beroende på var den hänger, varje vecka, kökshandduken oftare.
Så frågan borde väl kanske istället varit hur ofta byter du till ren handduk?
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Ja, det var också tanken, hoppas alla tänker på samma sätt, verkar så.
 
Vi har ju tvättstugan i badrummet, så det åker ju in en handduk då och då när det finns plats kvar i maskinen. Men varannan-var tredje vecka kanske? Man är ju som sagt ren när man torkar sig.

Till badhuset har jag tre handdukar: En pytteliten som jag peelar med i ångbastun, en lite större som jag först sitter på i bastun och sedan står på när jag klär om, och så en rejäl som jag torkar mig med. De två små åker ju i tvätten, men den stora får bara torka. Ingen klorlukt i den efter dubbla bastubad :)
 
Tecknad serie med tre rutor där en karaktär diskuterar motsägelsefull logik om att tvätta badhanddukar efter att ha duschat.
 
  • Gilla
Robby och 2 till
  • Laddar…
Får inte tvätta, så vet inte. Ibland har det sina fördelar att va färgblind :)
 
  • Gilla
Robby
  • Laddar…
Här spelar de ingen roll vad ja säger så här tvättas dom för ofta,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.