Har ett antal ämnen som jag bevakar eftersom jag vill veta vad som händer. Då får man ju mail vid nya inlägg och i mailet står ordagrant "Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen".
Innebär detta att jag får mail när jag besöker ämnet jag bevakar eller när jag bara är inne och surfar på forumet?
Det verkar som det är det sistnämnda eftersom jag, som ni ser i bifogad fil fått flera svarsmail inom en kort tidsrymd. Jag hade inte varit inne på det aktuella ämnet utan slösurfade bara runt på forumet. Nu när jag skriver detta kom ytterligare ett svarsmail och jag har fortfarande inte besökt ämnet.
Går det att ändra detta bevakningssystem så man bara får nya mail efter att man besökt ämnet man bevakar? Går det inte kommer jag tyvärr ta bort alla bevakningar eftersom inboxen svämmar över av mail från BH.

Tycker att det borde gå att känna av om jag varit inne på berört ämne eftersom forumet uppenbarligen kommer ihåg vilket inlägg jag slutade läsa på förra gången jag besökte forumet.

Hoppas på en lösning på detta!

Skärmdump av en e-postnotifikation från Bygghaus.se med flera svar i forumtråden "Dagens verktygsinköp".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Man kan ju alltid slå av notifieringen via mail :)
 
Om du i webbläsaren går in på vanliga siten (ej mobilversionen) och går vidare till "Bevakningar", längst ner går det att välja lite olika notifieringar

Skärmdump av bevakningsinställningar på byggforum med alternativ för e-postnotifieringar väljs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för era svar. Jag är medveten om denna möjlighet och den löser ju inte mitt problem.
Jag VILL ha mail, men jag vill inte ha nya mail om jag inte läst i tråden sen förra mailet.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Håller med, det räcker med ett mail oavsett om det är ett eller tio nya inlägg sedan man läste sist.

Protte
 
Jag är osäker på hur detta funkar och jag är osäker på hur pass korrekt texten "Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen" är. Jag ber om att få testa för att se om jag kommer fram till något.
 
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
Vad är det att fundera över, det funkar på elektronikforumet.
Det bara informerar att någon eller några har varit inne och skrivit, kvittar om det är ett eller tio inlägg.

Jag provade med bevakningsmail i början men få fem mail om samma tråd var inte kul, mycket att sudda.

Protte
 
Jag har nu testat och jag tror att det är fel på texten "Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen.".

Vi håller på att byter system och hoppas naturligtvis att det nya systemet inte har denna bugg. Men det är svårt att testa just denna grej förrän vi går live.
 
Nu har jag tröttnat ordentligt på alla mail som kommer om samma ämne utan att jag ens besökt forumet. Jag har därför tagit bort alla bevakningar utom på denna tråden. Hoppas på att det kommer en lösning snart så man ändå kan få veta att där är aktivitet i trådarna man är intresserad av utan att bli totalt nerlusad med mail.
 
Nu har jag kollat upp detta lite mer. Problemet finns inte bara hos oss utan även på andra forum som använder samma forumprogramvara (vbulletin) som t ex https://forums.unrealengine.com/showthread.php?69941-Forum-notifications-not-working-(-).

Har ingen bra lösning på problemet annat än att du tar bort bevakningen precis som du gjort. Jag irriterar mig inte personligen på detta men jag förstår att man kan göra det. Särskilt eftersom det står fel i texten.

PS. Den felaktiga texten är nu borttagen.
 
Personligen löser jag det tills buggen är fixad genom att markera ett mail i ett ämne tidigt i alfabetet (tex 70-talslägenhet... elelr Byggnadsvårdar) och sedan sortera mailen i bokstavsordning på ämne, och radera alla bevakningsmail utom det äldsta i varje ämne.

Forumtypen som används av tex Kattforum.se och turfgame.com har inte detta problem. Dock har de istället problemet att långa trådar, särskilt de med mycket bilder, blir tunga, samt att de, så vitt jag vet, inte accepterar lagrade bilder, man måste själv ha dem tillgängliga på en annan server, men det kan eventuellt vara en inställningsfråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.