Mikael_L
Varför har det alltid precis kommit 30 cm snö och plogbilen lagt upp en dryga meters vall den morgonen man försovit sig och har bråttom som tusan iväg ?


Fyll på med era egna exempel!
 
Varför levereras min utvalda klinker i lådor om 1,45 kvm när mitt lilla badrum är 2,75 kvm? Köper jag bara två lådor kommer det alldeles säkert att fattas några plattor på slutet när jag kapat färdigt.
 
Mikael_L skrev:
Varför har det alltid precis kommit 30 cm snö och plogbilen lagt upp en dryga meters vall den morgonen man försovit sig och har bråttom som tusan iväg ?


Fyll på med era egna exempel!
Varför hittar ni i Stockholms-området alltid något att klaga på?
Var glada över den lilla snön vi har i stället.

Här i bleka södern har vi inte en millimeter snö, det ser snarare ut som i juli.
Och vart är det så bråttom iväg nu när det är tre helgdagar/lördagar/söndagar i rad?
(Ja visst, inser att viss jourpersonal måste jobba på helgerna, men...)
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Varför tilläggsisolerar man, flyttar ut dörren och när man monterar den nya ytterdörren så tar den i taket = bygga om taket :/
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Och varför, VARFÖR, ringer det alltid från något obskyrt 08-nummer klockan 06.00 på lördagsmorgnar?
08559900002

Ni tror väl inte att jag sitter uppe så här dags för att jag tycker det är kul :p
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och vart är det så bråttom iväg nu när det är tre helgdagar/lördagar/söndagar i rad?
(Ja visst, inser att viss jourpersonal måste jobba på helgerna, men...)
Vart står det att det är nu det är så? Gissar att han menar generellt.
 
rastlos skrev:
Vart står det att det är nu det är så? Gissar att han menar generellt.
Jag antog, kanske utan verkliga skäl, att det inte var midsommardagen 1988 som Mikael syftade på.
Hur är det nu menar du? OK? Bra då.
Eller menar du att det nästan alltid är för dj****gt?
 
Nu = idag.
 
rastlos skrev:
Nu = idag.
OK. Och konkret: Vad är alltså problemet idag?
 
Jag var tydligen otydlig i mitt inlägg.
Vart i TS inlägg hittar du att det är någon av dessa helger han har bråttom?

OnT: Varför går aldrig en värmepump sönder på sommaren så man inte behöver panikinstallera ny?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
När man märker att det gurglar lite i avloppet i källarens tvättstuga och man tar fram högtryckstvätten med spolslang och kör rent. Och tanken slår en att varför inte också spola rent i duschrummet där det aldrig varit några problem och man lyckas köra fast spolslangen med en massa merarbete.
 
Mikael_L
Man upptäcker att skruvpaketet inte kommer räcka, precis efter stängningsdags för ens skruvnasare när man sen dessutom tänkte bygga hela midsommardagen efter.
 
Börjar ALLTID regna efter man tvättat bilen...
 
Varför ringer en ung tjej som jag aldrig träffat (känner från FB) och ber om hjälp som kan ta 1 timme just i ett olämplig ögonblick då vi med frun tränar och snart ska hoppa in i vårat jacuzzi?

Frun har blivit förbannad och hotar med att slänga min mobil...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Byt fru eller jacuzzi ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.