Jag har en nyinstallerad ctc gsi 12 som slår på och slår av om vart annat sedan några dagar, nu var 20 minus inatt. Tror det kan ha börjat efter jag fick en halv bar i systemet, fylde på med vatten till en bar men det hjälpte inte. Undrar varför? Blir väl att ringa röris på måndag.

Digital display av driftinformation för värmesystem med temperaturkurvor över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Display av en värmepumpsdrift med temperaturvärden och varningsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Otydlig bild av en CTC GSi 12 värmepumpskontrollpanel med ikoner och statusinformation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du 43 både fram och tillbaka är nåt väldigt fel. Ska ligga på en diff runt 6-7 grader.

Har du termostater som stryper så att allt går runt i någon enstaka radiator (eller bypass) ?
 
MagHam skrev:
Har du 43 både fram och tillbaka är nåt väldigt fel. Ska ligga på en diff runt 6-7 grader.

Har du termostater som stryper så att allt går runt i någon enstaka radiator (eller bypass) ?
Hade bypass ett tag. Fläktkonvektorn är uppsatt men inte strömsatt ännu. Men den stängde jag av via balufix.
Det du ser 43 fram och bak är när allting går ner. Ser att kompressorn går endast 50% och när kompressorn går ner så slår även brinepumpen av. Har ökat laddpumpen G11 från 50% till 90% för jag ser i manualen det är standardvärde och nu verkar det som det fungerar bättre. Vet inte vad som kan ha ändrat detta.
 
Redigerat:
Löste sig problemet, vad var felet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.