Hejsan!

Jag har köpt ett paket med kyl o frys från whirlpool, när jag ställde de på plats och tog fram vattenpasset så var det lutning på det åt ena sidan, jag skulle då justera det, men det går ju bara att justera i framkant, bak sitter det små hjul bara o de går inte att justera.

Nån som vet hur jag ska göra för att få kylskåpet rakt ?
justerar jag ena sidan fram så står kylskåpet o gungar då jag inte kan höja i bak...
Det är ca 1cm det ska upp på ena sidan för att stå rakt.

Funderade på att lägga nånting i bakkant så det höjs lite, men känns inte som en bra lösning.

Sen så ska ju frysen vara i samma höjd oxå.

skulle nog behöva bygga om hela huset, är snett överallt tror ja!
De hade nog inte råd att köpa ett vattenpass 1968 när detta hus byggdes.
 
Jag brukar justera nivån med masonit och när det stämmer så lägger jag läckageskydd (plastbalja) och sen är det bara att rulla in skåpen på dem..
 
okej, får väl leta upp någon masonitskiva och testa.

Är det inga justeringar längre bak på kylar o frysar ?
 
Jo på vissa modeller, oftast på Husqvarna eller Electrolux.
 
Vi har köpt Electrolux kyl och frys och precis som skrivare ovan säger så går de att modifiera även bak. Vi har hållit på två kvällar nu och mixtrat med detta :) inte så himla lätt för två amatörer, men nu är det rakt nog.
 
Väcker gammal tråd? Har bytt kyl och frys och skulle "bara rulla in dem" men tji fick jag. Gammalt hus och lutande golv gör att kylen står och vickar. Rullarna bak verkar inte gå att justera alls (SHARP)?

Det är ju ett omöjligt uppdrag att justera in en plan yta med fyra punkter när bara två är justerbara. Det hade ju behövts minst tre. :( Jag ringer Sverker...
 
Är det inte lättare att fixa så ytan är plan innan du rullar in kyl/frys, blir ju mindre jobb med justering.
 
kenneth5828 skrev:
Är det inte lättare att fixa så ytan är plan innan du rullar in kyl/frys, blir ju mindre jobb med justering.
Om man har ett slipbart trägolv och skillnaderna inte är så stora så kanske. Om man har ett klinkergolv?

Jag tycker inte att det är för mycket begärt av tillverkarna att produkten går att justera in så att den står i våg.
 
Läkageskyddet man ställer den på lutar väl oavsett, du har ett sådant under?
 
norrbottenstorpet skrev:
Om man har ett slipbart trägolv och skillnaderna inte är så stora så kanske. Om man har ett klinkergolv?

Jag tycker inte att det är för mycket begärt av tillverkarna att produkten går att justera in så att den står i våg.
Eftersom vi inte längre vill betala annat än kaffepengar för sakerna är det orimligt att begära ngt alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.