Tror också du blir nöjd! Upplever Fuel som en mkt bra serie och det är roligt med lite Milwaukee här bland alla festool och makitas.. Lämna gärna lite feedback på verktygen, vill bygga ut själv.. (både verktyg och kvadratmetermässigt)
Vart gjorde du dina inköp?

Mvh
M
 
P
Tror oxå jag blir nöjd :) allt köptes från ffx .. Vet inte va grejjerna kostade men allt slutade på strax över 1400 pund! Men nu när man får hem grejjerna så lär milwaukee annonsera 5ah batterier.. Och man hade önskat att man väntat lite till.. Men verktygskontot är inte tömt än (y)
 
Hur går det med dina verktyg? Provkört alla ännu?
 
P
Jodå dom funkar över förväntningarna! cirkelsågen är min nya favorit, grymt lätt och stark, riktigt imponerad av den! slagskruvdragaren funkade väll helt okej,kunde dra in 15 st 180x8mm cutters innan den slog ifrån!

men nu kommer ju makita med en ny borstlös cirkelsåg http://www.makita.biz/product/category/cordless/dhs680/index.html så man lär prova den till våren:surprised:

köpte även Milwaukees fogspruta C18 PCG/310 och den funkade oxå riktigt bra,, lite overkill att ha batterifogspruta som privat men har man elverktyg som hobby så (y)
 
P
Milwaukeen såldes i höstas för jag gillade verkligen inte slagskruvdragaren, annars va den cirkelsågen riktigt grym... så nu blev siktet inställd på Makitas nya DHS680, och självklart är den beställd... komplement till Festools HKC 55 som jag har förhandsbokat!

någon som har provat hitachis nya borstlösa maskin? visserligen bara 125mm klinga men man behöver inte ha större enligt mig.. den har maxdjup på 47mm så det räcker och blir över.. men det lilla formatet och en vikt på bara 2,5kg fick mina ögonbryn att höjjas!
 
P
Intresserad av hur du upplevde Makitan (DHS680) om du nu köpte en?
 
P
Yogi-ji skrev:
Intresserad av hur du upplevde Makitan (DHS680) om du nu köpte en?
Jodå jag förhandsbokade den från Proffsmagasinet när den kom ut..
Det är den bästa battericirkelsåg jag använt! och då har jag ägt en massa olika sågar. En helt annan kraft i denna mot för dem andra versionerna från Makita, den är lätt, grymt lätt, stark och skär som smör.. samt den avancerade motoriken gör den oslagbar vid spånskive baserade material eller all annan material förstås .. Den har nån sorts elektronisk hastighet så den går upp i varv eller ner om det går tungt.

Nu har ju även Hitachi några fina maskiner men dem har jag inte testat ännu..

Kan flika in med att Makita släppt ännu en ny maskin men där sitter batteriet snett på sidan baktill så den sågen är extremt kompakt, dock tror jag inte det är någon maskin för den europeiska marknaden. men den kan nog endå hamna här i mitt "test center " snickarboa (y)
 
Ok, tack, finns för väldigt bra pris på axminster har jag sett just nu.
Känns bara lite konstigt för mig att bladet sitter på insidan (vänster) av handtaget. Men man kanske vänjer sig. Vilken är den andra maskinen av Makita du tänker på?




pleqtiz skrev:
Jodå jag förhandsbokade den från Proffsmagasinet när den kom ut..
Det är den bästa battericirkelsåg jag använt! och då har jag ägt en massa olika sågar. En helt annan kraft i denna mot för dem andra versionerna från Makita, den är lätt, grymt lätt, stark och skär som smör.. samt den avancerade motoriken gör den oslagbar vid spånskive baserade material eller all annan material förstås .. Den har nån sorts elektronisk hastighet så den går upp i varv eller ner om det går tungt.

Nu har ju även Hitachi några fina maskiner men dem har jag inte testat ännu..

Kan flika in med att Makita släppt ännu en ny maskin men där sitter batteriet snett på sidan baktill så den sågen är extremt kompakt, dock tror jag inte det är någon maskin för den europeiska marknaden. men den kan nog endå hamna här i mitt "test center " snickarboa (y)
 
En grej jag missade när jag köpte min Milwaukee cs55.. Med klingan på vänster sida, så får man som högerhänt allt spån på sig... Annars kan jag inte klaga på den..
 
P
Yogi-ji skrev:
Ok, tack, finns för väldigt bra pris på axminster har jag sett just nu.
Känns bara lite konstigt för mig att bladet sitter på insidan (vänster) av handtaget. Men man kanske vänjer sig. Vilken är den andra maskinen av Makita du tänker på?
Den nya heter HS631 men jag är osäker på om den kommer hitta hit till europa, då den förra HS471 bara fanns i asien fast vad vet man :)

http://www.makita.co.jp/product/li_ion/hs631d/hs631d.html
 
  • Reklambild för Makita HS631D 18V sladdlös cirkelsåg som skär genom träplank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur bra är Bosch GKS 18 V-LI?
 
pleqtiz skrev:
Den nya heter HS631 men jag är osäker på om den kommer hitta hit till europa, då den förra HS471 bara fanns i asien fast vad vet man :)

[länk]
Tack igen för alla tips!
Tack men den kanske jag nog köpa när jag jobbar i Kina/Hong Kong :)
 
Verkar logiskt. Men inga problem att t ex vila sågen mot den ytan du skär över
(vilket borde vara fastspänt från vänster om du är högerhänt)?
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Jodå jag förhandsbokade den från Proffsmagasinet när den kom ut..
Det är den bästa battericirkelsåg jag använt! och då har jag ägt en massa olika sågar. En helt annan kraft i denna mot för dem andra versionerna från Makita, den är lätt, grymt lätt, stark och skär som smör.. samt den avancerade motoriken gör den oslagbar vid spånskive baserade material eller all annan material förstås .. Den har nån sorts elektronisk hastighet så den går upp i varv eller ner om det går tungt.

Nu har ju även Hitachi några fina maskiner men dem har jag inte testat ännu..

Kan flika in med att Makita släppt ännu en ny maskin men där sitter batteriet snett på sidan baktill så den sågen är extremt kompakt, dock tror jag inte det är någon maskin för den europeiska marknaden. men den kan nog endå hamna här i mitt "test center " snickarboa (y)
Du har säkert en sänksåg också, typ Festool TS 55 eller Makita SP6000J? Jag velar mellan någon av dem eller Makita DHS680 som _enda_ maskin i hemmet. Det är inget särskilt projekt direkt (förutom lite kapningar i altanbygge som båda duger till), utan jag är snarare ute efter det bästa köpet, den bästa all around-maskinen. Vill inte hamna i en situation där jag köpt den ena för att ganska snart inse att jag vill ha den andra (också).. Vad säger du? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.