Hej!
Lägg in lite foton på snygga trappor inomhus om Ni har.
Om inte, börja genast leta efter det på nätet!
Fula, vore också lite kul iofs... ::)

Välkomna med bidrag.
 
Tack för ditt bidrag, en kommentar hade varit trevligt iofs..


(Till er som såg mitt förra inlägg som togs bort illa kvickt, säg inget till någon :-[ )

;D
 
Kommentar?? Bilden säger väl allt? ;)
 
Gärna fristående trappor också, vet inte om det heter så men jag tänker på trappor som inte sitter mot en vägg. Vi har valt bort trappan i vårt hus, men vet inte riktigt vad vi vill ha i stället (vilken typ av trappa alltså). Behöver inspiration!
 
Jag fick en sjukt snygg trappa mailad till mig, ska se om den finns kvar, vill du ha den i så fall Husmyran?
 
Gärna, jag skickar min mailadress.
 
Jag har sett någon gång trappsteg som sticker rakt ut ur väggen som svävande trappsteg...

är det någon som vet något om detta ?
 
Totte_S
designerseye skrev:
Jag har sett någon gång trappsteg som sticker rakt ut ur väggen som svävande trappsteg...

är det någon som vet något om detta ?
Det har jag också sett, i Superhjältarna, hemma hos henne som syr superhjältedräkterna ;D ;D
Funderade på hur man gör, troligtvis funkar det nog bara i solida betong, sten eller tegelkonstruktioner om man gör trappan samtidigt med väggen, men vad vet jag ???
 
Totte_S skrev:
Funderade på hur man gör, troligtvis funkar det nog bara i solida betong, sten eller tegelkonstruktioner om man gör trappan samtidigt med väggen, men vad vet jag ???
8) Stämmer, funkar ej i träväggar. Stegen måste vara i trä eller metall eftersom sten eller betong blir för tungt. I vissa länder krävs det dessutom att trästegen är behandlade mot skadeinsekter. :surprised:

Jag har bilder på sådana trappor i min "Trappbibel" på 400 sidor. Problemet är att få in den i scannern. :-/

Jag återkommer om jag lyckas. ;D
 
designerseye skrev:
Jag har sett någon gång trappsteg som sticker rakt ut ur väggen som svävande trappsteg...

är det någon som vet något om detta ?

Jag fick foton på en sån trappa, jag kan vidarebefodra om du vill, men info om trapptypen har jag inte... :-/
 
Flundra, Vad kostade Exklusiv modellen? Så att man har någon koll på det.

Challe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.