upptäckte att det var en liten pöl under denna och att locket saknades. försökte stänga den helt men omöjligt sedan var jag till Jula och köpte ett nytt lock med packning men jag får det inte tätt, det smyger fram vatten ändå :( provat med och utan gängtejp .. tips?
Vattenläcka från en rördel med pålagt teflonband ovanför en glasbehållare som samlar upp droppande vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det säkert att det är från locket det läcker då? Det borde bli tätt med enbart packning. Det kan också ibland läcka i packningen till själva ventilspindeln.
Om det är ett streck på fyrkantstappen så ska den vara vågrätt i förhållande till ventilen.
 
tänkte inte så långt, kan va så att vattnet kommer från den andra packningen men då är det värre va för den går inte att byta utan att tappa va? eller kan jag dra till de små bulten runt fyrkantstappen?
 
upptäckte nu att det är en spricka i metallen :(
En närbild av en metallisk ventil med en synlig spricka i anslutningen till ett rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vad göra?
 
Se till att byta/ få den bytt snarast. På fyrkantspinnen brukar det finnas ett sträck som visar om den är öppen eller stängd, finns ett sådant se till att det är vågrätt.
 
jonko skrev:
Se till att byta/ få den bytt snarast. På fyrkantspinnen brukar det finnas ett sträck som visar om den är öppen eller stängd, finns ett sådant se till att det är vågrätt.
tack för svar :)
ringer röris på måndag men det borde ju inte bli att läcka mer eftersom att sprickan är under kulventilen så det är ju inget tryck att prata på
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.