Vi har en hel del pryttlar som jag _ej_ vill ska följa med till nya huset.
Orkar inte sätta ut annonser på allt då prylarna inte är särskilt värdefulla, dock hela och brukbara så jag ville inte kasta dem heller.

Fick då tips om att man kan skänka gåvor till Myrorna ! De kommer hem och hämtar, hur bekvämt som helst ! :)
Så nästa tisdag blir jag av med lite smått och gott och hoppas att de kan bringa in lite pengar till deras verksamhet !

 
Stadsmissionen hämtar också och har en större hämtningsradie än Myrorna i Stockholmsområdet. Myrorna ville inte hämta i Lännersta så vi lät Stadsmissionen få "skräpet" i stället. Dom lägger ingen aspekt på hur "fula" sakerna är bara de är hela.

mvh
David
 
Bra ! Då vet jag vart jag ska ringa om Myrorna "dissar" några av våra prylar! :)
 
David skrev:
Stadsmissionen hämtar också
Fast stadsmissionen ska man ju inte skänka till, efter vad jag hört :-/

Myrorna låter bättre. Eller vad sägs om en garagesale? :D
 
Vad ahr du hört? Försnillar de?

mvh
David
 
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=10733&a=185397

Om man sen ska låta bli att skänka dit vet jag inte...

Intäkterna från Myrorna går ju inte till välgörande ändamål, i alla fall gjorde de inte de för något år sedan, utan för att betala anställdas löner. Förhoppningsvis går det bättre nu.

Eller var det UFF??
 
Hemmakatten
På det gym jag går till (tyvärr inte lika ofta nu som för ett par månade sedan) står det ett par stora lådor där man kan lägga kläder, skor mm. Har känts jättebra att skänka dit.
Har också kört iväg kläder o prylar till Läkarmissionen o det fungerade bra. Nu när jag hade garderober o bokhyller som var tunga o jag inte kunde frakta dem själv så ringde jag Läkarmissionen. De kom snabbt, MEN de ville inte ha bokhyllorna!!! enligt min mening var de felfria, men enligt Läkarmissionens mening var de osäljbara (svart bokhylla med underskåp). Har därför fått slänga bokhyllorna i containern.
Känns inte helt bra.

 
"Sedan starten för drygt 100 år sedan har Myrorna haft målet att genom försäljning av begagnade kläder och möbler få in medel till Frälsningsarméns sociala verksamhet. Ett annat mål är att skapa arbetstillfällen och praktikplatser för arbetssökande. Myrorna har ca 325 anställda samt sysselsätter ytterligare ca 200 personer i arbetsmarknadsåtgärder."

Känns i vilket fall som helst bättre än att jag hivar grejerna med grovsopshämtningen ! ::)
 
Chefen för Stadmissionen har avgått så man får väl anta att de ändå vill göra rätt för sig och städa upp i organisationen!
 
jureit skrev:
bäst jag tar det säkra före det osäkra och slänger det på tippen".
Hur tänker man då  ???
Det finns det nog tyvärr många som gör. Där jag bor skulle man kunna ha loppis med alla saker folk ställer i sophusen.

Personligen har vi gett bort kläder, leksaker osv till kvinnojouren. Hellre det än att sälja plagg mm för 15 kr styck! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.