Hej
Någon som kan ha en aning om vad det kan vara som gör att maskinen hoppar och låter som hel.... när den centrifugerar?!
I övrigt låter den som vanligt så det är nog inget dåligt lager.
Funkar det att köpa nya upphängningsfjädrar?
Har lagt ner den åt båda hållen då jag rensat slangarna och pumpen men kan för mitt liv inte hitta något som skulle orsaka detta jäkla liv !!
 
Det handlar förmodligen om en kombination av tvättmaskin med låg vikt och att plaggen lägger sig ojämnt i trumman.
Eventuellt kan detta vara beroende om det handlar om många småplagg eller t.ex ett par jeans.

Jag hade detta problem för många år sedan när jag ägde en ElektroHelios TM. Den t.om gav sig ut på golvet så det som hindrade den att ge sig ut på gatan, var att vattenslang och elkablar var kopplade i väggen, annars vet i f-n vart den hade dansat iväg.

Jag investerade då i en Miele maskin som vägde ca 110 kg och problemen försvann.

Om det berodde på vikten eller att trumman konstruktion fördelade tvätten bättre vill jag låta vara osagt. ;)
 
Hur gammal är den? Med tiden blir stötdämparna sämre och kanske fjädrarna också. Jag bytte stötdämparna på en Miele och det blev bättre, kanske borde jag ha bytt fjädrarna samtidigt.

Om du har lagt maskinen ner kanske någon fjäder har blivit utdragen och skadad?

Det brukar hjälpa en del att ta fram vattenpasset och se till att maskinen står rakt i alla fall.
 
A
Vad är det för maskin du har? Det förekommer väldigt många olika upphängningar
 
Min började härja sådär när den inte längre stod plant.
 
En siemens ca. 8 år.
Men det var inga problem innan jag öppnade den......suck!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.