Stannade mitt i ett 40program.

Felkod F21 (kol?) visades först
En stund senare säger sambon att den visar F63.

Maskinen är nog 7år skulle jag tro, levt ett halvhårt liv iom 2 småbarn och idrottande. :surprised:

Några tips? :|
 
Titta ifall ni finner ett artikel eller produktnummer på maskinen, med den kan ni finna manualen/instruktion på deras hemsida under "support" och gå vidare därifrån.

med lite googling kan man finna svar på erat problem, vill inte länka för jag kan inte garantera att det är korrekt och/eller hjälper er.

hoppas det löser sig..
 
Verkar lyckats reseta den, återkommer med resultatet. :wow:
 
A
Hade samma problem men i Storbritannien. Tror dock inte det är nån skillnad på felkoderna. Vi googlade som föreslagits ovan och hittade ett förslag på att återställa maskinen (finns bl.a. på youtube) Det fungerade för oss...i ca 6 månader och sen fick vi samma problem igen...och igen... Kan vara värt ett försök för att klara er ett tag men jag skulle kolla priser på att köpa ny eller ta dit någon som kan fixa problemet då det mycket troligt händer igen.

Ah...ser nu att du hittat hur man gör.(y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gick inte, motorn verkar död, F21 tyder på motorkolen enligt första sökningen.
Kanske värt att prova byta, eller så pajar nåt annat inom kort.. :|
 
A
Attans bananer! :(
Vi lagade den aldrig då den tillhörde lägenheten och hyresvärden så vet tyvärr inte om den går idag eller blev kasserad.
 
Kol ligger på bil från Danmark eller Malmö, somnade till ett Youtubeklipp där det informativt visade hur man lossar bakplåten, tar loss motorn och byter kol och sedan monterar ihop allt. :)

Går jag bet där, är risken stor att det blir en med i-Dos.. och kanske HomeConnect.. :surprised:
 
  • Gilla
annastrandh1
  • Laddar…
Nya kol i, lortigt/dammigt värre, råkade nog vända ett fel så den lät lite ettrigt, men nu är de nyss kattkräkta lakanen tvättade.. :rolleyes:
Borde väl slita till sig, hoppas jag!? :surprised:

Vår modell krävde att man tippade ikull den för att komma åt motorn under ifrån.
 
Kort uppdatering, maskinen låter som innan så förmodligen klantade jag till det och råkade vända ett fel men som nu har slitits till. (y)
 
  • Gilla
annastrandh1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.