hålla på att överklaga??
Nu blir jag galen snart. I ett år har vi väntat på bygglov och den blivande grannkärringen har lyckats skjuta upp hela tiden!
Hon har inget konkret att komma med, hon vill bara bo själv i skogen.
Nu när vi äääntligen trodde att det kunde bli klart så har aset överklagat IGEN!

Borde inte vi rimligtvis kunna stämma henne för fördröjning eller liknande?
Som det verkar kan hon ju hålla på och överklaga tills hon dör, säkert finns det nån klausul nånstans som hon letar upp att "processen ska fortsätta i händelse av bortgång".

Ge mig ett tips, vad ska vi göra? Vi kan inte vänta längra nu och det känns jävligt pissigt att behöva kasta bort ett års tid och 50.000:- på ingenting.
 
Har hört om ett fall i trakterna här omkring som blev fördröjti tre år. :-/
 
Vad är det för kommun som inte törs ta egna beslut...?
 
Jag kan tala om att den slappa kommunen är Norrtälje :(
 
Nä, självklart inte. Men det ska ju inte heller vara så att man genom att ligga i konstant överklagandeprocess kan få som man vill.
Man kan väl få överklaga ett beslut, men när beslutet är taget på exempelvis två instanser måste man ju få komma till skott, eller hur?
 
Överklagandet går väl till högre instans varje gång men när man kommer till regeringsrätten eller vad det heter så kan man inte överklaga längre. Eller möjligen om det finns någon EU instans att tillgå efter det.

/Berit
 
Hmmm... måste man inte peka på något konkret då man överklagar? Verkar ju helt rubbat att man kan försena ett bygge genom att bara säga att man inte gillar saken?!

Mvh Stefan  ???
 
Vill inte vara negativ, men en mäklare berättade för oss om en tomt där en av grannarna överklagat länge. Anledningen var att dom alltid rastat sin hund på den blivande tomten... Detta fortsatte tydligen till upp till högsta instans. Det fanns inte en chans att dom kunde vinna men det blev en fördröjning som räknades i år.

Att vinna rättsligt på något annat sätt än att vänta ut din granne blir nog svårt. Är det bygglovet som din granne försöker överklaga eller är det en detaljplan som komunen håller på att upprätta? Det måste finnas någon anledning till överklagandena. Du borde kunna få det från kommunen, länsrätten eller vart det nu är överklagandet har gått. Sedan är det nog bara att resonera med grannen som gäller.

/Berit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.