Hej jag tänkte bygga en garderob som ska täcka en hel vägg fram till en dörröppning. Garderoben blir 180cm lång. Tänkte jag skulle använda ett gäng trådbackar och galgstänger jag har liggande och de är gjorda för 50cm garderober. Tänkte då bygga 50+40+40+50 men hittar inte något system där det finns matchande dörrar både 40 och 50cm breda. Har kollat på Ikeas köksluckor som är 40x200 men ser inte motsvarande typ på garderobsdörrar som är 50cm breda.
Någon som har något tips på dörrar alternativt annan utformning.
Skjutdörrar är inte ett alternativ då jag även tänkte ha överskåp.
 
Järfälla kök
 
Skjutdörrar
 
Är det värt besväret att försöka anpassa till gamla trådbackar? Kommer de ens att passa i nya stommar?

Förmodligen snabbare/billigare att köpa 3 st nya 60-garderober.
Skänk bort de gamla trådbackarna.

Annars finns det ju andra kökstillverkare än Ikea som borde ha både 40 & 50 breda..
 
Hej, tack för svar! Jo prylarna jag har liggande är inte så gamla och passar i nya 50 stommar. Men tre stycken 60breda är nog det smartaste valet, konstigt att jag inte tänkt på det. Mvh
 
Det är väldigt lätt att spara en massa saker för att man ska använda dom senare, men det blir bara en massa tidskrävande speciallösningar. Sen slutar det med att man ändå slänger prylarna efter 5 år för man inte orkat ta tag i det.

Bättre sådana saker får ligga och samla damm hos någon annan. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.