Efter att ha letat och letat och bestämt oss för att bygga arkitektritat lösviske, pga att inget kataloghus uppfyllde våra krav vare sig exteriört eller planlösningsmässigt, har vi nu av en slump hittat ett hus av Eksjöhus som vi båda kände verkligen kunde vara nåt. Huset heter Mellangården och är ett 181 kvm stort tvåvåningshus.

Någon med erfarenhet av Eksjöhus? Vad har ni att säga om samarbetet? Någon kanske till och med har byggt Mellangården? Prisläget på Eksjöhus i allmänhet och Mellangården i synnerhet. Vill gärna veta allt ni har att säga om hustillverkaren och husmodellen.

Tack på förhand! :D
 
Jag är lite självisk och puttar upp tråden. Ingen som byggt Mellangården? Jag harlästom Eksjöhus här på forumet, det var både bra och dåligt... Vi ska bygga i Norrtälje.
 
Vi har byggt ett Lönneberga i Linköping. Vad kan man säga? Det mesta har flytit på bra, vi känner att vi blivit omhändertagna men att man ändå måste hålla ordning på en himla massa saker, men det är väl som det ska vara.

Priset är svårt att svara på rent generellt, vi kollade inte så hiomla mycket på annat för vi föll handlöst för husmodellen och lösningen av Lönneberga, men runt 2 milj någonstans för hussatsen och sen tillkommer det ju en del annat.

Nu i efterhand så är vi mycket glada över vårt Eksjöhus, det känns gediget och av mycket bra kvalité. Jag kan inte annat än rekommendera det!

/S
 
Vi ska inleda byggandet av ett Brevik om en månad. Håller hittils med föregående författare, vi har haft en bra kontakt med säljaren som varit korrekt och lyhörd, men visst är det otroligt mycket att hålla reda på. Fast detta är ju generellt för alla husbyggen, det går åt mycket tid även som byggherre och i synnerhet om man har höga krav och vill få det bra.

Ett Brevik kostar knappt 2 milj i standardutförande i dagsläget, har sett Eksjöhus prislista tidigare och har för mig att ett mellangården kostar runt 100' till. Huset ser trevligt ut för övrigt.

Om ni vill jämföra priser så kan jag tipsa om Vimmerbyhus variant Katthult 184, som nästan har identiskt utseende och planlösning som mellangården.
 
Tack för svaren! Ska fortsätta kolla :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.