Vi bygger nytt hus i Stockolm och ska nu dra/installera telefonledning in till huset.
Undrar då vem man ska kontakta, vilket företag är billigt och bra.

Kommer att köra telefoni, tv och bredband från Bredbandsbolaget.
Men jag tror inte att de drar/installerar kabeln till huset.

mvh
fredrik
 
Det är väl fortfarande Telia (Skanova) som gäller... för civilicerad byggd är det ju samma avgift för nybyggnation som för att flytta ett abonnemang, 600-1200 ~.

Att sen BBB ska administrera "triple play" åt dig har inte med saken att göra.

 
Telebolaget fixar detta för en flyttavgift. Inkoppling av första jack ingår. Resten fixar du antingen själv lagligt eller också kan en elektriker hjälpa dig med detta
 
Ringde Telia den 29/11, imorrn kommer dom och gräver kabeln.. JIPPI!... pris vet jag dock ej... :surprised:
 
Hmm, vi har haft BBB som leverantör för både bredband och telefoni. Bredband kunde dom hantera men knappast telefoni. Numera tillbaka hos telia med telefonin. SKulle aldrig idag rekommendera BBB för telefoni.
 
jocke4u skrev:
Hmm, vi har haft BBB som leverantör för både bredband och telefoni. Bredband kunde dom hantera men knappast telefoni. Numera tillbaka hos telia med telefonin. SKulle aldrig idag rekommendera BBB för telefoni.
Jag har flera bekanta som har samma erfarenhet som du ang deras telefoni, en gång aldrig mer. Ett exempel är att telefonen slutade fungera och det tog tre veckor för dom att fixa det. TV skulle jag aldrig ens fundera på att låta dom stå för.
 
Jo, att telefonen skall fungera är lika förväntat som att man har vatten i kranen, väg att köra bil på, el i de två hålen....etc. Kanske ett visst mått av I-landsproblem men ändå. Telefonen måste bara fungera. Om Bredbandet eller TV'n hemma skulle vara "offline" så är det jobbigt men klart överlevnadsbart.
 
Deras telefoni funkar klart bättre över ethernet än över ADSL smatliga bekanta som kör via ethernet är helnöjda. Tittar man på nätet så finns det doch hinkvis med missnöjda telefini över adsl kunder så där bör man nog vara beredd på att leva på mobilen då och då
 
Helt rätt! De flesta av mina bekanta som har problem har det via adsl. Att köra deras tripleplay via adsl måste vara en klar underdog. Jag vågar inte ens tänka tanken hehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.