BirgitS
Har varit med om samma sak och det är verkligen varierande kvalitet på personalens service, mer dålig än bra tyvärr. iaf 2015 när jag handlade en del där.
 
Swedmart är ett bluff-företag som köper in billigt från bla Kina. Dom har ingen koll på kvaliteten på det dom köper in och därav alla reklamationer. Jag gick själv i fällan för 1.5 år sedan då jag handlade för ca 30 000 kr. Krossad badrumsspegel, sprickor i kommoden, konstiga och olagliga elkopplingar mm. Du kan glömma att komma i kontakt med dem via telefon. Alltid 2-4 samtal före i timmar. Mejl funkar bättre men då blir hälften fel. Efter ett tag blir dom smått hotfulla och otrevliga om man inte ger sig och ifrågasätter deras beteende.

På Trustpilot använder dom falska inlägg för att inte komma under 6 av 10. Dom låter ungefär likadant "nu har dom blivit bättre för tidigare var dom dåliga men nu min skäl osv" eller så är det folk som inte ens fått varorna än och skriver gott pga låga priser. Trustpilot har ju mer att önska och inte särskilt trovärdiga alltid. Tidigare satte Swedmart i system att anmäla inläggen på Trustpilot för dom visste att det kunde ta månader innan dom blivit utredda.

Nu påstår Swedmart i vanlig ordning att allt styrts upp och nu ska allt bli bättre. Det stämmer givetvis inte. Dom har lovat detta i sina svar länge nu.

Handla INTE där oavsett priser.

Efter 1 år har nu mitt duschställ börjat rosta och plasten lossnat i munstycket så att vattnet sprutar åt alla håll. Måste slänga den och köpa ny men annat märke. Mina duschdörrar har rasat samman bara pga dålig kvalitet i upphänget. Jag hade en riktig VVS-firma som monterade allt.
 
Dom ska ha konkat nu. 2015 hade dom en soliditet på 3% vilket är en av förklaringarna. Kan man fortfarande beställa något via deras e-handel så är det bara bluff.
 
Ingen konkurs, http://www.allabolag.se/5568375462/verksamhet

Jag har själv handlat en del där och fått bra bemötande och service i butiken. Jag har beställt via webben men hämtat själv i deras butik så det är väl kanske skillnaden mellan att försöka nå dem per telefon eller mail.

Tycker dock inte att deras grejer är sämre kvalité än t.ex. Bauhaus billigare utbud...
 
Allabolag skriver inte ut förrän konkursen är avklarad. Kan ta lite tid. Men dom är begravda. Dvs mer än tidigare.
 
B
hsd
Solidinfo brukar vara bra :)
 
  • Gilla
Erjo0613
  • Laddar…
Erjo0613 skrev:
Allabolag skriver inte ut förrän konkursen är avklarad. Kan ta lite tid. Men dom är begravda. Dvs mer än tidigare.
Dom har inte kursat bolaget, jag har jobbat där och kan avslöja att deras plan är att sälja ut allt som finns innan dom begär att det ska gå i konkurs. Han som är chef där nu var med och starta det men höll sig utanför fram tills det kom fram att bolaget inte sköttes om (möjligen ekobrottlighet, då och då dök det upp företag och även privatpersoner som var van att handla utan kvitto så att säga)...han gick in med tron att han kunde driva en ehandel, pumpade in massa pengar för att bolaget inte skulle gå under och sedan insåg han ändå att det var för dyrt att driva..just nu finns ingen kundtjänst men även när det fanns kundtjänst som verkligen försökte rädda situationen så jobbade chefen emot dom... allt var kundernas fel.. ekonomichefen satt i dagar och letade kryphål i köplagen och skickade ut mail till alla anställda om hur man kunde tolka den för att slippa ansvar osv. En kille jobbar på lagret och en kvinna på ekonomin... resten har sagt upp sig eller fått sparken när tillfället kom (för att spara pengar) man stängde butiken pga detta också.
Personalomsättningen har varit sjukt stor med och jag kan räkna upp 9 st ink mig själv som blivit blåst på lönen när dom slutat.

Allt som skett på swedmart skyller ekonomichefen och ägaren XXXX på dom anställda, jag har aldrig jobbat på ett ställe där man pratar så mycket skit om andra anställda som här.

Lagret ska säljas slut sedan går man i konkurs så jag lider med dom som handlar här.


Edit: När ekonomichefen förstod att ARN endast är en rekommendation som blev kundtjänsten ombedd att ignorera dessa ärenden. Enda chanserna till att reklamera är att gå till rätten då viker dom sig.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
fdswedmart skrev:
Dom har inte kursat bolaget, jag har jobbat där och kan avslöja att deras plan är att sälja ut allt som finns innan dom begär att det ska gå i konkurs. Han som är chef där nu var med och starta det men höll sig utanför fram tills det kom fram att bolaget inte sköttes om (möjligen ekobrottlighet, då och då dök det upp företag och även privatpersoner som var van att handla utan kvitto så att säga)...han gick in med tron att han kunde driva en ehandel, pumpade in massa pengar för att bolaget inte skulle gå under och sedan insåg han ändå att det var för dyrt att driva..just nu finns ingen kundtjänst men även när det fanns kundtjänst som verkligen försökte rädda situationen så jobbade chefen emot dom... allt var kundernas fel.. ekonomichefen satt i dagar och letade kryphål i köplagen och skickade ut mail till alla anställda om hur man kunde tolka den för att slippa ansvar osv. En kille jobbar på lagret och en kvinna på ekonomin... resten har sagt upp sig eller fått sparken när tillfället kom (för att spara pengar) man stängde butiken pga detta också.
Personalomsättningen har varit sjukt stor med och jag kan räkna upp 9 st ink mig själv som blivit blåst på lönen när dom slutat.

Allt som skett på swedmart skyller ekonomichefen och ägaren XXXX på dom anställda, jag har aldrig jobbat på ett ställe där man pratar så mycket skit om andra anställda som här.

Lagret ska säljas slut sedan går man i konkurs så jag lider med dom som handlar här.


Edit: När ekonomichefen förstod att ARN endast är en rekommendation som blev kundtjänsten ombedd att ignorera dessa ärenden. Enda chanserna till att reklamera är att gå till rätten då viker dom sig.
Du menar ägaren XXXXX som även äger Savana Holding som i sin tur äger fastigheter i Stockholm? Han bor på Strandgatan i S-holm. Blåser man folk så kan man bo där som en hermelin bland katter.

Mycket intressant och värdefullt för alla dom som blivit lurade av Swedmart eller är på väg att bli det. Du vet att du kan kontakta Skatteverket med alla uppgifter du har och dom tar gladeligen emot allt. Du förblir helt anonym. Råder dig att göra det samt lämna betalningsföreläggande på din lön till Kronofogden. Då ska du ha påmint Swedmart minst en gång skriftligen med en tydlig sammanställning på timmar dom är skyldiga dig, när du jobbade (datum och tider) samt din avtalade timlön. Då driver Kronofogden in pengarna åt dig och får inte dom pengarna så måste Swedmarts ägare in i Tingsrätten. Där förlorar de flesta arbetsgivare om du har något bevis eller vittnen på att du jobbat för dom. Dom får även anmärkning av Kronofogden som blir publik.
 
Redigerat av moderator:
Jag hörde från en anställd som var kvar bland dom sista att när dom har 5 ordrar om dagen så var det en bra dag haha
 
Antagligen är det Holding-bolaget som betalar leverantörerna och äger fastigheterna med noll hyra. Därav att dom inte konkat tidigare
Lönerna verkar dom också strunta i men om ingen anmäler dom så.

Att Trustpilot fortfarande står bakom dom säger även en del om hur oseriös alt osäker den organisationen är.
 
BirgitS
Erjo0613 skrev:
Att Trustpilot fortfarande står bakom dom säger även en del om hur oseriös alt osäker den organisationen är.
Trustpilot granskar inte företag utan det är en sammanvägning av de omdömen som personer skriver in och det gör att om ett bolag har fått många positiva omdömen under flera år men sen börjar missköta sig så tar det tid innan "poängen" dalar, men ju fler som ger dåliga omdömen desto fortare går poängen ner. Det är precis som butiksomdömena på Prisjakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.