Någon som installerat en sån här öppnare till garageport, har en magic 600 motor på crawford port, Tänkte att det kunde va smidigt att öppna med en tag på nyckelringen istället för kodlås med sifferkombination, sen verkar utedelen vara väldigt liten och det är ett stort plus för mig.

Fattar inte riktigt om/hur det går att installera den, verkar vara impulsstyrd, och det finns ju på motorn, men står nånting om spänning på motorn i manualen som man kan ladda ner, men fattar inte riktigt, är det nån som är lite insatt och kan hjälpa mig vore jag väldigt tacksam!

Ser inget om någon spänning i manualen till magic 600 motorn


https://www.conrad.se/?websale8=con...d&utm_campaign=criteo_feed&utm_content=751242
 
Tror du verkligen taggen bli så mycket smidigare än den lillla fjärrkontrollen? Den stora fördelen med kodlås är ju att du kan släppa in folk den vägen, typ sotare, svärmor (om man vill), blomvattnare på semestern osv..

Annars borde det inte vara några konstigheter att koppla in den, så länge den skickar impuls. Finns ingång för detta på motorn.

/Daniel
 
Garaget är fristående, tänkte att det var smidigt att bara ha en tag på nyckelknippan, så kan fjärren ligga i bilen jämt, och nycklarna har man ju oftast på sig, sen som du säger man kan ju ge ut en tag till släktingar vid behov, kostar i princip ingenting att köpa, ett kodlås med siffertangenter blir svårt att hitta någon bra plats till för mig, men kort/tag läsaren verkar ju vara ganska liten och lättplacerad. annars hade jag köpt en kombinerad med kod+tag läsare.

Har fått reda på hur den ska kopplas in nu, var väldigt enkelt bara att koppla dom 2 relä utgångarna till impulsingången på motorn, om man har extern spänning till öppnaren, var lite rörigt kopplingsschema i installationsbeskrivningen där man skulle ta ström från motorn istället.
 
Redigerat:
  • Gilla
zada11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.