Skulle värdera huset för ev låna upp o renovera lite på huset, riva betongtrappa o bygga ny stor altan tex. Tog en mäklare som va rekommenderad av banken (länsförsäkringar även han) fick värderingen på papper 24 augusti 2015 o enligt dom kunde jag använda den i 1 år. Skulle ha en snickarfirma som polaren är delägare i (ja jag vet de kan va dålig idé) men ville gynna deras firma men dom tog nybyggen i första hand o dom expanderade samtidigt så dom han inte med o ge mig en offert ens o rätt som de va hade det passerat 1 år på värderingen. (vet att jag skulle frågat fler under tiden). Pratade med banken innan de gått 1 år o försökte lägga om lånet iaf så jag fick billigare bolån o allt i bottenlån men dom va inte sugna o lägga om de om jag inte skulle låna pengar också??! Får man göra så? Fick ju ändå en värdering gjord av deras egna mäklare o nu lär ja få göra ny värdering för o kunna göra nå åt lånet eller bygga :/
 
Läge att byta bank
 
Eller...
Läge att fundera på om det inte är riskabelt att värdera upp för mer lån än vad taxeringsvärdet ger.
 
Om frågan är huruvida banken har rätt att neka dig att lägga om ett topplån till bottenlån så är svaret "Ja".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.